Sökning: "virtuell marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden virtuell marknadsföring.

  1. 1. Virtuell turism : En studie om VR-teknikens roll i turistdestinationers marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi; Umeå universitet/Umeå universitetsbibliotek (UB)

    Författare :Miray Shamo; [2022]
    Nyckelord :Virtual tourism; Virtual reality; 3D tools; VR technology; virtual marketing; tourist destination; Virtuell turism; Virtuell verklighet; 3D- verktyg; VR-Teknik; virtuell marknadsföring; turistdestination;

    Sammanfattning : Technology is dominant and intensively evolved in our lives today, as technology is being used on several aspects of our daily lives like smart phones, tv and several other technological gadgets which are very important tools in marketing. New technological innovations are being invented which help to open up and create new opportunities to people. LÄS MER

  2. 2. Automatically Identify and Create a Highlight Cinematic in a Virtual Reality Action Game

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kristoffer Almroth; [2021]
    Nyckelord :cinematic replay; highlight detection; virtual cinematography; video game;

    Sammanfattning : Users sharing their experiences on social media and streaming sites becomes increasingly important for marketing games. Virtual reality has the added challenge that the head movement is sometimes too erratic to capture and present on a flat screen. LÄS MER

  3. 3. BIM-MOGNADENS INVERKAN PÅ HINDER OCH DRIVKRAFTER I BYGGPROJEKT

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Linn Ramos Blidstål; [2020]
    Nyckelord :BIM; BIM maturity; Barriers; Benefits; Driving forces; Maturity model; BIM; BIM-mognad; Hinder; Nyttor; Drivkrafter; Mognadsmodell;

    Sammanfattning : BIM är ett arbetssätt som bygger på användandet av en virtuell 3D-modell som lagrar all information om objektet. Arbetssättet har växt fram för att underlätta informationshanteringen i byggbranschen och har ansetts vara verktyget för att effektivisera processerna och med det öka produktiviteten. LÄS MER

  4. 4. Fake it and you'll make it? : En jämförande studie om en mänsklig- och en virtuell influencers effekt på konsumenters varumärkesattityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Eriksson; Sarah Hylén; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; virtuell influencer; varumärkesattityd; köpintention; source credibility; source attractiveness; match-up; meaning transfer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka skillnaden mellan en mänsklig influencer och en virtuell influencers effekt på en konsuments varumärkesattityd och köpintention när ett varumärke marknadsförs på sociala medier. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod med en deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 5. ”Världen runt från din soffa” : En kvalitativ studie om virtuell verklighet inom turismmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Camilla Engskär; Marina Vacari; [2017]
    Nyckelord :3D; Destination; Experience; Marketing; Tourism; Virtual reality.; 3D; Destination; Marknadsföring; Turism; Upplevelse; Virtuell verklighet.;

    Sammanfattning : Teknologiska innovationer är i ständig utveckling. Detta öppnar upp nya möjligheter för diverse branscher att utveckla sig och stärka sitt varumärke. Under de senaste åren har virtuell verklighetsteknik varit en av de snabbast framväxande teknologierna. Med anledning av detta har tekniken uppmärksammas av flera branscher. LÄS MER