Sökning: "Virtuell turism"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Virtuell turism.
1. Virtuell turism : En studie om VR-teknikens roll i turistdestinationers marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi; Umeå universitet/Umeå universitetsbibliotek (UB)Sammanfattning : Technology is dominant and intensively evolved in our lives today, as technology is being used on several aspects of our daily lives like smart phones, tv and several other technological gadgets which are very important tools in marketing. New technological innovations are being invented which help to open up and create new opportunities to people. LÄS MER
2. Virtual reality in tourism. Opportunity or pitfall? : Explorative case study of a place-based virtual reality experience of Mariebergsskogen
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : To what extent can virtual reality be used to induce real-life tourism? This question becomes even more relevant in these covid-19 times. However, research on virtual reality concerning tourism has not engaged substantively with this question yet and thus this study seeks to address this question. LÄS MER
3. Virtual- och augmented reality inom turism : En studie om tillämpning av teknikerna innan och under en resa
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : VR (Virtual Reality) är en datorsimulerad virtuell verklighet där användaren omsluts med ljud och bild och naturlagarna sätts ur spel. Användaren kan själv anpassa verkligheten efter egna behov och önskemål. Till skillnad från VR betraktas AR som ett visuellt system som förstärker vår verklighet med information och grafik. LÄS MER
4. ”Världen runt från din soffa” : En kvalitativ studie om virtuell verklighet inom turismmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Teknologiska innovationer är i ständig utveckling. Detta öppnar upp nya möjligheter för diverse branscher att utveckla sig och stärka sitt varumärke. Under de senaste åren har virtuell verklighetsteknik varit en av de snabbast framväxande teknologierna. Med anledning av detta har tekniken uppmärksammas av flera branscher. LÄS MER