Sökning: "virtuella lärandemiljöer"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden virtuella lärandemiljöer.

  1. 1. Virtual reality – En del av framtidens kemiundervisning : En fallstudie om att använda virtuella lärandemiljöer för lärande av atomorbital inom kemiämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för kemi - BMC

    Författare :Sylvia Berkinge; [2022]
    Nyckelord :Virtual Reality; kemi; intresse; lärande; visualisering; affordances;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Digitala spel som vägar till konceptuell matematikförståelse genom situerat lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emil Lomvi; [2018]
    Nyckelord :grundskola; F–3; matematik; konceptuellt främjande; situerat lärande; digitala spel;

    Sammanfattning : Understött av tidigare forskning och teoretiska perspektiv antas väl valda digitala spel, genom didaktiskt genomtänkta undervisningsformer, kunna utgöra ett särskilt gynnsamt alternativ till traditionell matematikundervisning i den svenska grundskolans tidigare årskurser. Detta i egenskap av att tillåta konceptuellt främjande aktiviteter genom inre motivation och att kunna föranleda situerat lärande i virtuella lärandemiljöer. LÄS MER

  3. 3. Application of digital environments for learning factories: digital learning factories, review and discussion

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Azadeh Haghighi; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Learning factory is a modern key approach toward educating future production engineers. Learning factories (as physical production facilities) aim to provide a holistic view of the product life cycle through the different stages of supply chain for their learners and enable them to put their theoretical production background into practice and optimize the processes. LÄS MER

  4. 4. Lärares erfarenheter av förändrad undervisning: lärare möter övergångar mellan det lokala och det globala klassrummet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Birgitta Nordén; [2008]
    Nyckelord :Lärarroll; undervisning; lärares lärande; lärarnätverk; virtuella lärandemiljöer; globala klassrummet; nätbaserat lärande; lärande för hållbar utveckling; samarbetskulturer; lärgemenskap; global läranderymd global learning space ; Education for Sustainable Development ESD ; Global Learning for Sustainable Development GLSD ; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Adult education; permanent education; Vuxenutbildning; livslångt lärande; Computer-assisted education; Datorstödd undervisning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet är att analysera och beskriva hur lärare erfar en förändrad lärarroll i samband med nätbaserad undervisning som bygger på relationen mellan det lokala och det globala klassrummet. Young Masters Programme är en nätbaserad global kurs inom området hållbar utveckling. LÄS MER