Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 144 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Juice påverkan på spelarens upplevelse : En studie om överflödig visuell och audiell feedbacks påverkan på spelarens upplevelse i ett 2D-actionspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :James Ståhl; Panagiotis Athanasiadis; [2023]
    Nyckelord :Juice; PXI; 2D-spel; excessive positive feedback; datorspel;

    Sammanfattning : Juice inom digitala spel är ett väldebatterat ämne bland spelskapare och spelforskare som omfattar hur audiell och visuell feedback kan komma att påverka spelarens upplevelse. Då begreppets definition kan skilja sig från person till person är det i denna studie definierat som “överflödig feedback i situationer när en spelares agerande utlöser flera icke-funktionella reaktioner”. LÄS MER

  2. 2. Robust light source detection for AUV docking

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Joar Edlund; [2023]
    Nyckelord :Autonomous Underwater Vehicle; Docking; Detection; Poseestimation; Visual Navigation; Autonoma Undervattensfordon; Dockning; Detektering; Positionsestimering; Visuell Navigation;

    Sammanfattning : For Autonomous Underwater Vehicles (AUVs) to be able to conduct longterm surveys, the ability to return to a docking station for maintenance and recharging is crucial. A dynamic docking system where a slowly moving submarine acts as the docking station provides increased hydrodynamic control and reduces the impact of environmental disturbances. LÄS MER

  3. 3. Designens roll i visualiseringav glaciärers massbalans

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Tobias Thorell; [2023]
    Nyckelord :Visualisering; datavisualisering; hållbar utveckling; gr;

    Sammanfattning : Ett av de största hållbarhetsutmaningarna idag är den förändrandemassbalansens av glaciärer och dess påverkan på vårt dricksvatten. Genomgrafisk design kan vi förklara dessa komplexa problem med hjälp avvisualisering. LÄS MER

  4. 4. Desone : En social medieplattform med fokus på hälsa

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Karinaho Ida; [2023]
    Nyckelord :Digital nudging; Fysisk hälsa; Mobila applikationer; User Interface UI ; Visuella designelement;

    Sammanfattning : För att lösa FN’s globala mål nummer 3 - god hälsa och välbefinnande - har jag skapat ensocial medie-plattform med fokus på hälsa. Med hjälp av social påverkan och andrametoder för beteendeförändring (kopplat till nudging och gamification) har jag skapat endigital miljö som främjar en hälsosam livsstil. LÄS MER

  5. 5. Konsumentattityder gentemot klädjätten H&M och dess hållbarhetsarbete : En kvantitativ studie på svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Olivia Pihl; Edwin Kallur; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; consumer attitudes; greenwashing; transparency; fast fashion; green marketing; Hållbarhet; konsumentattityder; greenwashing; transparens; fast fashion; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur konsumenter upplever klädföretaget H&M:s hållbarhetsarbete och vilka attityder som konsumenterna har gentemot företaget. Detta för att kunna skapa en ökad förståelse och kunskap kring hur hållbarhetsarbete kan påverka konsumentattityder. LÄS MER