Sökning: "what makes a good teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden what makes a good teacher.

  1. 1. Främjande faktorer för skolnärvaro

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Matilda Ahlen; Lisa Larsson; [2023]
    Nyckelord :problematic absenteeism; school attendance; promoting attendance; problematisk frånvaro; skolnärvaro; främja närvaro;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kunskap, kompetenser och utbildning är ett folkhälsopolitiskt målområde som lyfter vikten av utbildning för barn och unga. Skolan utgör en viktig roll i arbetet med att uppnå en jämlik hälsa på nationell nivå, vilket gör skolan till en arena av betydelse vid hälsofrämjande arbete. LÄS MER

  2. 2. Idrottslärares perspektiv av hälsa : En kvalitativ studie av idrottslärares perspektiv på begreppet hälsa

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jakob Båth; [2023]
    Nyckelord :Challenges; interests; PE teacher; relationship; Idrottslärare; intressen; relation; utmaningar;

    Sammanfattning : drottslärares perspektiv på hälsa kan ses på olika sätt beroende på vilken egen värdering som läggs till begreppet. Idrottslärares perspektiv på ämnet kan variera och ämnet hälsas omfång i undervisningen kan variera beroende på lärare. LÄS MER

  3. 3. Machine Learning-based MIMO Indoor Positioning

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Qiyi Chen; [2023]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The most widely used positioning system is Global Navigation Satellite System (GNSS), which uses traditional positioning techniques and cannot achieve satisfactory positioning performance in indoor scenarios due to Non-Line-of-Sight (NLoS) transmission. Fingerprinting is a non-traditional positioning technique that is robust to NLoS transmission in indoor scenarios. LÄS MER

  4. 4. Jag har en dröm men jag orkar inte om det inte är roligt : En studie om studiemotivation bland elever i sjuan

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Ann-Katrin Johannsson; Kenneth Cardell; [2023]
    Nyckelord :Study motivation; students; upper secondary school; self-determination theory; attitudes; study and career guidance; Studiemotivation; elever; högstadiet; självbestämmandeteorin; attityder; studie- och yrkesvägledning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och förstå sjundeklassares upplevelser av sin skolgång. Mer specifikt vill vi veta mer om deras motivation att engagera sig i sina studier samt få en förståelse för de variationerna av studiemotivation som finns bland elever i årskurs 7. LÄS MER

  5. 5. Leveraging GPT-3 as a question generator in Swedish for High School teachers

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Robin Goran; Daniel Abed Bariche; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to improve education by leveraging GPT-3 as a teacher tool. To achieve this, a prototype website was created that uses GPT-3 for generating questions based on teacher input. The tool is meant for High School teachers and produces questions in Swedish. LÄS MER