Sökning: "what makes a good teacher"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden what makes a good teacher.
1. Främjande faktorer för skolnärvaro
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Kunskap, kompetenser och utbildning är ett folkhälsopolitiskt målområde som lyfter vikten av utbildning för barn och unga. Skolan utgör en viktig roll i arbetet med att uppnå en jämlik hälsa på nationell nivå, vilket gör skolan till en arena av betydelse vid hälsofrämjande arbete. LÄS MER
2. Idrottslärares perspektiv av hälsa : En kvalitativ studie av idrottslärares perspektiv på begreppet hälsa
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : drottslärares perspektiv på hälsa kan ses på olika sätt beroende på vilken egen värdering som läggs till begreppet. Idrottslärares perspektiv på ämnet kan variera och ämnet hälsas omfång i undervisningen kan variera beroende på lärare. LÄS MER
3. Machine Learning-based MIMO Indoor Positioning
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : The most widely used positioning system is Global Navigation Satellite System (GNSS), which uses traditional positioning techniques and cannot achieve satisfactory positioning performance in indoor scenarios due to Non-Line-of-Sight (NLoS) transmission. Fingerprinting is a non-traditional positioning technique that is robust to NLoS transmission in indoor scenarios. LÄS MER
4. Jag har en dröm men jag orkar inte om det inte är roligt : En studie om studiemotivation bland elever i sjuan
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och förstå sjundeklassares upplevelser av sin skolgång. Mer specifikt vill vi veta mer om deras motivation att engagera sig i sina studier samt få en förståelse för de variationerna av studiemotivation som finns bland elever i årskurs 7. LÄS MER
5. Leveraging GPT-3 as a question generator in Swedish for High School teachers
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The purpose of this study was to improve education by leveraging GPT-3 as a teacher tool. To achieve this, a prototype website was created that uses GPT-3 for generating questions based on teacher input. The tool is meant for High School teachers and produces questions in Swedish. LÄS MER