Sökning: "wine label"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden wine label.
1. Premium price for smaller size? : Testing the relationship between small firm cues and consumers’ willingness to pay for organic wine
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Consumer demand for organic products has increased due to growing awareness of climate change and sustainability. However, the higher price of organic products is a barrier for some consumers. LÄS MER
2. Vinetiketten - ett sätt att förmedla kunskap : En kvalitativ studie om vinetiketters betydelse för restaurangarbetare
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
3. "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" : En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotta Ekebergh och Thai To Handledare: Patrik Sörqvist Datum: juni, 2021 Syfte: Syftet med föreliggande studie var att undersöka konsumentens intention to buy (ITB) och willingness to pay (WTP) för olika typer av vinförpackningar samt att se om dessaskattningar kan påverkas genom Systembolagets märkningar "klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt". LÄS MER
4. Etikettdesign som förmedlar smak
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Följande studie syftar till att undersöka hur en rödvinsflaskas etikett kan designas för att attrahera målgruppen millennials och samtidigt förmedla vinets smak. För att göra detta gjordes en undersökning av målgruppens preferenser genom en kvantitativ inledande studie, följt av en förstudie som undersökte tidigare studier och även designteori. LÄS MER
5. Winegrowers’ motives and barriers to convert to organic farming in Pfalz and Rheinhessen, Germany
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Agricultural practices play a crucial role when discussing sustainable development in the world. Organic farming is a possibility to increase the overall sustainability, because it balances the environmental, economic, social and productive spheres better than conventional farming. LÄS MER