Sökning: "wine label"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden wine label.

  1. 1. Premium price for smaller size? : Testing the relationship between small firm cues and consumers’ willingness to pay for organic wine

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Louisa Hoppe; Diede Rosmalen; [2023]
    Nyckelord :firm cue; firm size; willingness to pay; organic wine;

    Sammanfattning : Consumer demand for organic products has increased due to growing awareness of climate change and sustainability. However, the higher price of organic products is a barrier for some consumers. LÄS MER

  2. 2. Vinetiketten - ett sätt att förmedla kunskap : En kvalitativ studie om vinetiketters betydelse för restaurangarbetare

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Malin Persson; Lovisa Sahlberg; [2022]
    Nyckelord :Wine; Wine Labels; Wine Proficient; Cultural Intermediator; Restaurant Worker; Vin; Vinetiketter; Vinkunnig; Kunskapsförmedlare; Restaurangarbetare;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" : En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Charlotta Ekebergh; Thai To; [2021]
    Nyckelord :Wine; Intention To Buy ITB ; Willingness To Pay WTP ; Organic; Label; Packaging;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotta Ekebergh och Thai To Handledare: Patrik Sörqvist Datum: juni, 2021 Syfte: Syftet med föreliggande studie var att undersöka konsumentens intention to buy (ITB) och willingness to pay (WTP) för olika typer av vinförpackningar samt att se om dessaskattningar kan påverkas genom Systembolagets märkningar "klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt". LÄS MER

  4. 4. Etikettdesign som förmedlar smak

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Petra Gregersen; [2017]
    Nyckelord :vin; etikett; etiketter; vinetikett; etikettdesign; millennials; design; grafisk design; smak; smaktest; vinprovning; wine; label; labels; wine label; label design; millennials; design; graphic design; taste; taste test; wine tasting;

    Sammanfattning : Följande studie syftar till att undersöka hur en rödvinsflaskas etikett kan designas för att attrahera målgruppen millennials och samtidigt förmedla vinets smak. För att göra detta gjordes en undersökning av målgruppens preferenser genom en kvantitativ inledande studie, följt av en förstudie som undersökte tidigare studier och även designteori. LÄS MER

  5. 5. Winegrowers’ motives and barriers to convert to organic farming in Pfalz and Rheinhessen, Germany

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Laura Siepmann; [2016]
    Nyckelord :Viticulture; five capitals framework; Systembolaget; sustainable development; Rhineland-Palatinate;

    Sammanfattning : Agricultural practices play a crucial role when discussing sustainable development in the world. Organic farming is a possibility to increase the overall sustainability, because it balances the environmental, economic, social and productive spheres better than conventional farming. LÄS MER