Sökning: "women in the armed forces"

Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden women in the armed forces.

  1. 1. KOM SOM DU ÄR. En semiotisk analys av Försvarsmaktens filmkampanjer utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mona Kamali; [2024-03-06]
    Nyckelord :Jämställdhet; genus; Försvarsmakt; myndighet; semiotik; kommunikation;

    Sammanfattning : In recent decades, the Swedish Armed Forces have undergone major changes as gender neutral. Men and women must fight side by side for the motherland as equals. This new conscription creates new challenges for the Swedish Armed Forces communication when both men and especially women are desired to join them. LÄS MER

  2. 2. “Det är ju egentligen bara mobbning men det bygger den här kamratskapen”. En kvalitativ studie om hur manliga soldater uppfattar den personliga kommunikationen i den svenska arméns mansdominerade sfär

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ellen Alderlid; [2024-03-06]
    Nyckelord :Information; informationssökning; forskare; mkv-forskare; Ellis modell; användar- och användningsstudier; Norden; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : In the years 2010-2017 the mandatory military service was put on hold after decades of massive decrease in funds going to support the army. Putting the military service on hold led to issues in the Swedish military’s ability to have a societal presence, mainly because the service acts as the army’s main way of recruiting soldiers to a professional path. LÄS MER

  3. 3. “Rätt man på rätt plats” : En kvalitativ intervjustudie om anställdas upplevelser av externkommunikation på Instagram – en fallstudie inom Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Max Dunström; Lina Watz; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Extern kommunikation; Försvarsmakten; Femvertsing; Anställdas upplevelser; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Today there is an abundance of information exchanges on social media, which means that companies and organizations need to be active and adaptable in order to be seen and noticed by their target group. Therefore, this subject is interesting to investigate from a perspective of media and communication studies. LÄS MER

  4. 4. The Modern Gender Gap? A comparative analysis of young men´s and women’s views on national security

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Fanny Johansson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : When examining individuals' perspectives on political issues, gender appears to be a crucial indicator. Political issues are viewed differently by men and women, according to previous research. Data from previous research also show that men and women have different perspectives on national security. LÄS MER

  5. 5. “Det finns två sidor; antingen så undrar de vad jag gör där, eller så blir jag hyllad” - En socialantropologisk studie om mötet mellan unga kvinnor och Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Antonia Hamich Andersson; Hilda Lundström; [2023]
    Nyckelord :Socialantropologi; Försvarsmakten; Jämställdhet; Symboliskt kapital; Genusperformativitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines the encounter between young women and the Swedish Armed Forces, with emphasis on three marketing campaigns whose aim is to attract young women to the male dominated authority. Primarily, this thesis focuses on how young women negotiate their willingness to take part in the Swedish Armed Forces. LÄS MER