Sökning: "word-of-mouth intentioner"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden word-of-mouth intentioner.

  1. 1. Dela Hållbarheten! En kvalitativ studie av hållbarhetsvarumärkning i en delningsekonomisk kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Louise Andersson; Céline Chauvet; [2017]
    Nyckelord :Sustainability branding; Sharing economy; Sustainability communication; Authenticity; Neoinstitutional theory; Strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study intends to explore how and with what intentions organisations within a sharing economy context choose to integrate and implement the concept of sustainability. It further aims to contribute to the field of sustainability branding, where very limited research has been carried out in regards of sustainability branding within a context of sharing economy. LÄS MER

  2. 2. Lokala företags marknadsföringsmöjligheter på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Hellberg; Moa Rydlöv; Axel Welinder; [2015]
    Nyckelord :konsumentbeteende och Theory of Reasoned Action.; word of mouth; Facebook; Lokalt företagande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka skillnader i konsumenters facebookbeteende angående företags aktiviteter på Facebook beroende på om dessa är lokala eller nationella/internationella. Vidare undersöker studien om det finns något som kännetecknar konsumenter med preferenser gentemot lokala företag på Facebook. LÄS MER

  3. 3. Har kreativitet gränser? : En kvantitativ studie som undersöker effekter av kreativ traditionell reklam jämfört med gerillareklam och därefter klargör vilken kreativ metod som är mest effektiv.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linea Marklund; Ivana Gagula; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Har kreativitet gränser? En kvantitativ studie som undersöker effekter av kreativ traditionell reklam jämfört med gerillareklam och därefter klargör vilken kreativ metod som är mest effektiv. Uppsatsförfattare: Ivana Gagula & Linea Marklund                                                  Datum: 2014-05-23 Nyckelord: Gerillamarknadsföring, kreativ traditionell marknadsföring, kreativitet, reklam, varumärke, intention   Dagens konsumenter blir dagligen utsatta för en stor mängd kommersiella budskap. LÄS MER

  4. 4. Makten på andra sidan datorskärmen : En studie om bloggens makt på unga kvinnors upplevda köpintentioner

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Nathalie Steen; Nanci Kasto; Sandra Frylén; [2012]
    Nyckelord :blogs; influence; purchase intentions; electronic word-of-mouth; adolescent; bloggar; påverkan; köpintentioner; elektronisk word-of-wouth; unga vuxna;

    Sammanfattning : Antalet bloggar växer och läsarantalet för bloggar likaså, framför allt har en ökning märkts hos unga kvinnor (Findahl, 2011). Att bloggläsandet har ökat medför att läsaren sätter sig själv i en situation där de kan utsättas för påverkan, både i form av bloggtext samt reklam i form av annonser. LÄS MER

  5. 5. Produktplacering i bloggar : En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Maria Mingo; [2008]
    Nyckelord :bloggar; produktplacering; word of mouth; stealth marketing; viral marknadsföring; kommunikationsprocessen; påverkan;

    Sammanfattning : Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens Högskola Kurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER