Sökning: "work place dynamics"

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden work place dynamics.

  1. 1. Writing Your Way out of a Cage : Agency and Dehumanization in Colson Whitehead’s The Underground Railroad

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Alberto Ramos Vicario; [2024]
    Nyckelord :antiracism; slavery; American history; assimilationism; agency; discourse; antirasism; slaveri; amerikansk historia; assimilationism; agency; diskurs;

    Sammanfattning : This thesis analyzes the conceptualization of agency as a form of resistance against dehumanizing slavery discourses present in the narrative The Underground Railroad (2016) by Colson Whitehead. For the historical contextualization and the theoretical background, the scholarly work Stamped from the Beginning by Ibram X. Kendi is used. LÄS MER

  2. 2. Quantum Optical Description of High-order Harmonic Generation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Atomfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Isabel Moreno; [2024]
    Nyckelord :Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : High-order Harmonic Generation (HHG) is a highly non-linear process in which an atom interacts with a strong laser field. The laser field lowers the atomic potential barrier allowing bound electrons to escape into the continuum through tunnel ionization, propagate, and, with some probability, recombine with the parent ion. LÄS MER

  3. 3. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mikaela Jansson; Katarina Ölander Gür; [2023]
    Nyckelord :CSR; corporate-charity collaborations; sustainability reporting; charitable engagements;

    Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER

  4. 4. Från design till framgång : Arbetsutformningens inverkan på arbetstillfredsställelse, motivation och prestation hos arbetslag i skogsindustrin

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lovisa Suurwee; Karolina Wassberg; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Motivation; Performance; Team; Knowledge; Job Satisfaction; Job- Design; Job-Characteristic Model; Ledarskap; Motivation; Prestation; Teamarbete; Kunskap; Arbetstillfredsställelse; Arbetsutformning; Arbetskarakteristikmodell;

    Sammanfattning : För att bibehålla en konkurrenskraftig position på marknaden inom skogsindustrin behövs mer kunskap om vilka faktorer som påverkar ett arbetslags prestation. Problematiken hos Stora Enso Skog är att det finns en markant skillnad i prestationsförmåga mellan arbetslag. LÄS MER

  5. 5. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lina Knudsen; [2023]
    Nyckelord :classroom discussions; Developmental Language Disorder; group work; Individuals and Societies; International Baccalaureate; linguistic vulnerability; middle school; social studies; verbal interaction;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan.  Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S?   · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions?  Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). LÄS MER