Sökning: "written feedback"

Visar resultat 21 - 25 av 202 uppsatser innehållade orden written feedback.

  1. 21. Återkoppling som möjlighet och utmaning : En kvalitativ studie om gymnasielärares uppfattning om återkoppling som strategi för att utveckla elevens skriftspråkliga kunskaper

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Hanna Carlsson; [2022]
    Nyckelord :assessment; assessment for learning; feedback; students´ texts; formative assessment; writing skills; written language; bedömning; återkoppling; elevtexter; formativ bedömning; skrivutveckling; skriftspråk;

    Sammanfattning : Undersökningen syftar till att studera hur lärare arbetar med återkoppling för att utveckla elevens skriftliga språkkunskaper i förhållande till kunskapskrav. Ett delsyfte är att även undersöka vilka möjligheter och utmaningar lärarna ser med återkoppling på elevtexter som strategi för att utveckla elevens skriftliga språkkunskaper. LÄS MER

  2. 22. Formative and summative assessment in English language teaching : An explorative case study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Nicolaas Drummond; [2022]
    Nyckelord :assessment; motivation; learning; formative; feedback; grades; summative; teaching English;

    Sammanfattning : This explorative case study examines how summative assessment and information concerning formative assessment criteria are used by two English language teachers in the assessment of writing assignments. It examines this in relation to two year 9 English language classes. LÄS MER

  3. 23. Företags kommunikation av hållbarhetsrapporter : en intervjustudie om hur svenska företag upprättar hållbarhetsrapporter och hur de kommunicerar sina hållbarhetsarbeten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :David Holmeros; Ida Andersson; Matilda Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability work; Sustainability reports; CSR; GRI; Stakeholder; Stakeholder dialogue; Materiality analysis Signal theory; Hållbarhetsarbete; Hållbarhetsrapporter; CSR; GRI; Intressenter; Intressentdialog; Väsentlighetsanalys Signalteori;

    Sammanfattning : Hållbarhetsrapporter används av företag som ett verktyg för att kommunicera ut arbete kring socialt, ekologiskt och ekonomisk hållbarhetsarbete till interna och externa intressenter (Tewari & Dave 2012). Enligt en enkätstudie gjord mellan 2019 och 2020 av KPMG (2020) använder 96 procent av de 250 största företagen i världen någon form av hållbarhetsrapportering. LÄS MER

  4. 24. StrideLang : Creation of a Domain-Specific Threat Modeling Language using STRIDE, DREAD and MAL

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lazar Cerovic; [2022]
    Nyckelord :Meta attack language; Domain specific language; Attack graphs; Threat modeling; STRIDE; DREAD; Attack simulation; Cyber defence; Meta attack language; Domänspecifika språk; Attack grafer; Hotmodellering; STRIDE; DREAD; Attack simulering; Cyberförsvar;

    Sammanfattning : Cybersecurity is still one of the main challenges of the digital era for organizations and individuals alike. Threat modeling is an important tool for building systems that are reliable and secure. The research question for this study is to create a domain specific language (DSL) with the Meta Attack Language (MAL), STRIDE and DREAD. LÄS MER

  5. 25. English Teachers’ Feedback on Students’ Written Texts in Years 7-9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Janan Fahad; [2022]
    Nyckelord :Formative assessment; oral feedback; written feedback.;

    Sammanfattning : Formative feedback is an active tool for a productive classroom. However, it may affect students’ written language positively or negatively. We all need confirmation from trusted peers or teachers to learn and develop knowledge and understanding. LÄS MER