Sökning: "22 linneuniversitetet"

Visar resultat 21 - 25 av 134 uppsatser innehållade orden 22 linneuniversitetet.

  1. 21. Energirenovering i flerbostadshus : En jämförelse av; frånluftsvärmeåtervinning, spillvattenvärmeåtervinning och solhybrider med borrhål

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggd miljö och energiteknik (BET)

    Författare :Zackarias Bolling; Mohammed Hadrous; [2022]
    Nyckelord :Energirenovering av flerbostadshus; energideklaration; primärenergital; spillvattenvärmeåtervinning; frånluftsvärmeåtervinning; solhybrider med borrhål.;

    Sammanfattning : Globalt utgör byggnader för mer än 40% av världens energianvändning. I EU är 35% av byggnaderna mer än 50 år gamla samtidigt som 75% av dem är energiineffektiva. LÄS MER

  2. 22. Överbelastningsskador inom brasiliansk jiujitsu (BJJ) : En tvärsnittsstudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Alexander Martinez Eriksson; [2022]
    Nyckelord :BJJ; injury; intensity; overuse; training; volume ; BJJ; intensitet; skada; träning; volym; överbelastning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kampsport är en samling idrotter där vinst erhålls genom att orsaka skada på sin motståndare och samla poäng, alternativt framtvinga ett avbrott via knockout submission. Forskningen är begränsad vad gäller prevalensen av  överbelastningsskador inom grapplingsporten brasiliansk jiujitsu (BJJ. LÄS MER

  3. 23. Consumer’s Loyalty? : A qualitative research on the consumer's perspective of what makes them stay loyal.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Xiaohui Zhao; Adrijana Bacovic; [2022]
    Nyckelord :Relationship Marketing; Consumer; Consumer relationship; Value; Satisfaction; Trust; Loyalty; Experience;

    Sammanfattning : Background: In the field of marketing, relationship marketing plays an important role in establishing strong and long-term customer relationships, and in addition to this, the type of relationship between companies and consumers is also worth discussing. In a sense, value is the biggest component of relationship marketing. LÄS MER

  4. 24. Obligatorisk träning på arbetstid : Förmån eller påtvingad träningshets?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linda Persson; Josefina Johansson Thörnberg; Daniella Karlsson; [2022]
    Nyckelord :physical activity; training; wellness; mandatory; organizational control; normative governance; ethics; privacy; fysisk aktivitet; träning; friskvård; obligatorisk; organisatorisk kontroll; normativ styrning; etik; personlig integritet;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E,Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar. VT 2022. LÄS MER

  5. 25. El deseo de comunicarse en los pasos 3, 4 y 5 en español en Suecia : Su relación con tres factores afectivos individuales

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Ellen Jonasson; [2022]
    Nyckelord :Oral communication; willingness to communicate; motivation; language anxiety; attitudes towards Spanish; teaching Spanish as foreign language; SFL; L2.; Comunicación oral; deseo de comunicarse; motivación; ansiedad lingüística; la actitud hacia español; enseñanza de español como lengua extranjera; ELE; L2.;

    Sammanfattning : El propósito de este trabajo ha sido investigar cómo se correlaciona el deseo de comunicarse con tres factores afectivos: la motivación, la ansiedad lingüística y la actitud hacia la lengua meta. Para indagar lo mencionado, en el objetivo se ha tomado como punto de partida las siguientes preguntas: ¿cómo se correlaciona la motivación con el deseo de comunicarse en español como lengua extranjera?, ¿de qué manera se correlaciona la ansiedad lingüística con el deseo de comunicarse en español como lengua extranjera? y finalmente, ¿cómo se correlaciona la actitud hacia el español con el deseo de comunicarse en español como lengua extranjera? Nuestra hipótesis a la primera pregunta es que creemos que una alta motivación se correlaciona positivamente con un alto deseo de comunicarse. LÄS MER