Sökning: "AI användning"
Visar resultat 1 - 5 av 166 uppsatser innehållade orden AI användning.
1. Cybersäkerhet i kommunala korridorer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att få förståelse för existerande uppfattningar, strategier och hantering av cyberhot som den kommunala förvaltningen utsätts för i samband med den accelererande digitaliseringen samt utvecklingen av artificiell intelligens. Teori: Den teoretiska referensramen utgår ifrån fem teman: AI, trög förvaltning i accelererande omvärld, arbetsmetoder kopplat till cybersäkerhet, medvetenhet och förberedelse/kapacitet. LÄS MER
2. AI i diagnostiseringsprocessen : En kvalitativ studie kring möjliga utmaningar med användandet av AI inom diagnostiseringsprocessen i sjukvården.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Medellivslängden i Sverige har, under de senaste decennierna, ökat. Det leder till att sjukvårdsköerna och belastningen för vårdpersonalen förändras. Det i sin tur innebär att fortsatt utveckling av hälso- och sjukvård måste prioriteras. En viktig faktor för att kunna utveckla arbetssätten inom sjukvården är digitalisering. LÄS MER
3. Svensklärares uppfattningar om chattbottars plats i skrivundervisningen på gymnasiet : En fenomenografisk intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Generativ AI har funnits i skolmiljö sedan 1960-talet, men det är först under de senaste två åren som chattbottar, främst genom chattbotten GPT, har fått stor spridning i svenska skolor. Fenomenet har lett till livlig diskussion i både branschpress och fikarum på landets skolor. LÄS MER
4. Möjligheter och utmaningar med elevers användning av generativ AI i filosofi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : I detta arbete undersöks och analyseras några möjligheter och utmaningar med elevers användning av generativa AI-verktyg såsom ChatGPT ur filosofilärarens perspektiv med fokus på filosofiämnet i gymnasieskolan. Bland möjligheterna avhandlas individanpassning av undervisningen och bland utmaningarna källkritik och kritiskt tänkande och hur läraren säkrar tillförlitligheten vid examinationer i ljuset av fenomenet generativ AI. LÄS MER
5. AI-användning inom Informationssäkerhet ur Dhillons holistiska perspektiv : En Litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER