Sökning: "Ab Klint"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Ab Klint.
1. Digitala Droger : Mental Ohälsas Representation
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Följande studie skapades av två spelstudenter från Blekinge Tekniska Högskola och är avsedd att behandla området missbruk och de effekter som kan påverka en individs mentala hälsa. Studien kommer att utformas genom ett digitalt spel och syftar till att lära ungdomar effekterna av droger. LÄS MER
2. Produktutveckling av armstödsjusteringen på kontorsstol :
M1-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : The report covers a bachelor’s degree project in mechanical engineering with a focus on product development and design at School of Engineering, Jönköping University. The thesis was carried on behalf of Flokk AB, which is a market-leading company that produces furniture for offices. LÄS MER
3. Integration av system till en supportportal
M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknikSammanfattning : Denna rapport handlar om hur företaget Parera AB ska kunna integrera tre olika system till en supportportal för deras tjänst Fjärrdrift. Tjänsten Fjärrdrift går ut på att kunder erbjuds fjärrsupport och driftövervakning av deras IT-miljöer. LÄS MER
4. Riskanalys vid produktutveckling : Ett kvalitetsarbete med processtyrning
Master-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta examensarbete har utförts på uppdrag av företaget Stegia AB, som vid examenarbetets uppstart behövde hjälp med kvalitetssäkringen av deras projektprocess. Det som först och främst saknades var en dokumenterad riskanalys. LÄS MER
5. Prescription for a brand in change
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: Prescription for a Brand in Change Seminar Date: 2010-06-03 Course: BUSM08, Master Thesis in International Marketing and Brand Management Authors: Helena Bjarne, Linn af Klint and Anna Philipson Advisor: Ulf Elg Keywords: Branding, Change, Corporate Brand, Internal Brand Building Purpose: The purpose with our research is to study the internal work process with a brand in order to successfully adapt the brand to changes in the market. We intend to investigate the challenge a company faces when creating a modified brand based on the foundation of an already existing strong brand. LÄS MER