Sökning: "Acceptera eller"
Visar resultat 1 - 5 av 399 uppsatser innehållade orden Acceptera eller.
1. Faktorer bakom empatitröttheten hos sjuksköterskor : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Background: Compassion fatigue is a phenomenon described as emotional exhaustion. Healthcare professionals are a high-risk group susceptible to compassion fatigue. It manifests as the objectification of the patient, with a focus on medical technology, leading to a loss of the caring relationship. LÄS MER
2. Design av sekretessmeddelanden : Hur sekretessmeddelanden kan designas för att främja användares förståelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Den snabba tillväxten av uppkopplade enheter som samlar in och delar data leder till att användare kommer behöva läsa och godkänna alltmer sekretessmeddelanden för att kunna använda enheter och tjänster. Sekretessmeddelanden är de avtal som definierar villkoren för användning av en produkt eller tjänst och är avsedda att informera användare om insamlingen och användningen av deras data och personuppgifter innan valet att acceptera eller neka fattas. LÄS MER
3. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
4. Individuella förutsättningar : En kvalitativ studie om socialarbetares upplevelser av klienter som genomför tolvstegsbehandling
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Missbruk och beroende är idag ett utbrett samhällsproblem. Studien syftar till att undersöka tolvstegsbehandling och eventuella förutsättningar hos klienter som kan främja eller försvåra möjligheten att fullfölja behandlingen. För att undersöka detta har en kvalitativ metod med en hermeneutisk ansats använts. LÄS MER
5. Better Never to Have Been? : A Critique of David Benatar’s Axiological Asymmetry Argument for Antinatalism
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : David Benatar’s axiological asymmetry argument for antinatalism states that it is always bad for a sentient being to come into existence. There has been a lot of discussion about this argument since its publication in 2006, but this discussion has often been lacking by not accepting some ground rules, or assumptions, that Benatar establishes. LÄS MER