Sökning: "Alex Sigges podcast"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden Alex Sigges podcast.

  1. 6. "I slutändan så kommer sannolikhetsläran att jämna ut saker och ting." : En kvalitativ studie om kändisars framförande av native advertising i podcast

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mikael Johnsson; Joel Eriksson; [2017]
    Nyckelord :Native advertising; celebrities; podcast; online casino; gambling advertising; legitimation; native advertising; kändisar; podcast; nätkasino; spelreklam; legitimisering;

    Sammanfattning : Den här studien har studerat hur kändisar använder native advertising i podcast. Det gjordes genom att studera hur podcastprofilerna Alex Schulman och Sigge Eklund i sin podcast “Alex och Sigges podcast” framför sin reklam för nätkasinoföretaget Maria Casino. LÄS MER

  2. 7. Det personliga varumärket : En fallstudie i hur IF Skadeförsäkring arbetar med sponsring i podcast för att bygga sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Ida Borgström; [2015]
    Nyckelord :podcast; storytelling; sponsring; branding; varumärkesbyggande; PR; integrerad marknadskommunikation; native advertising;

    Sammanfattning : Podcast är ett relativt nytt medium som ständigt ökar. Allt fler företag börjat få upp ögonen för podcast som marknadsföringskanal eftersom de kan nå en viss målgrupp. IF Skadeförsäkring var ett av de första företagen i Sverige att använda podcast som marknadsföringskanal genom ett längre sponsringssamarbete. LÄS MER

  3. 8. "Vad vore en podcast utan snacket efteråt?" - En studie om hur en intern kultur skapar tillhörighet i en varumärkesgemenskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Saga Östberg; Emelie Andersson; [2014]
    Nyckelord :Podcast; Medieekologi; Time Shift; Användargenererat innehåll; Samskapande Värde; Berättelser; Samproduktion; Virtuell Varumärkesgemenskap; Gemenskap; Kultur; Konsumtionskulturteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillhörighet i en virtuell varumärkesgemenskap En ny medieekologi har växt fram med tekniska, kulturella och sociala förändringar som har skapat nya villkor, där konsumenternas deltagande har fått en central roll för företag och dess varumärkesbyggande. Syftet med vår studie är, att med Alex & Sigges podcasts varumärkesgemenskap som utgångspunkt, få en ökad förståelse för konsumentens nya aktiva roll i en social kontext. LÄS MER

  4. 9. Thanks If – a study of marketing in Swedish podcasts

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Carl-Johan Bondeson; Johan Lindqvist; [2014]
    Nyckelord :Podcast; kommunikation; sponsring; produktplacering; opinionsledare; receptionsanalys;

    Sammanfattning : Svenska podcaster har exploderat i popularitet de senaste är en och till följd av detta har också intresset för att nyttja mediet som marknadsföringskanal vuxit. I nuläget saknas konsekventa normer för hur producenter av podcaster och deras sponsorer ska göra när reklambudskapen presenteras. LÄS MER

  5. 10. Podcaster ur ett samtalsanalytiskt perspektiv : En studie av två podcastsamatal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Pernilla Landgren; [2014]
    Nyckelord :Podcast; samtal;

    Sammanfattning : I denna uppsats kommer jag att studera det relativt nya medieformatet podcast ur ett samtalsanalytiskt perspektiv. Syftet med uppsatsen är att analysera samtalen var för sig och sedan jämföra de båda samtalen med varandra för att få fram eventuella skillnader och likheter. LÄS MER