Sökning: "Alternative educational tools"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Alternative educational tools.

  1. 1. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Olsson; Linnéa Johansson; [2024]
    Nyckelord :Augmentative and alternative communication AAC ; Early childhood education; Pre-school Teachers’ Opinions; Chemistry education; Communication; Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; Förskolepedagogik; Förskollärares uppfattningar; Kemiundervisning; Kommunikation;

    Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER

  2. 2. Using Climate Fiction in Education for Sustainable Development in the EFL Classroom. A Literature Review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Emelie Gille; Tove Segerdahl; [2023-11-14]
    Nyckelord :Climate fiction; Education for Sustainable Development ESD ; EFL teaching; environmental literature; didactical tools;

    Sammanfattning : Due to climate change, the human race faces the challenge of how to change our behaviour towards nature in order to achieve a more sustainable future. In educational settings, this is reflected in the Swedish steering documents issued by the National Agency for Education requiring teachers to implement environmental education in their teaching. LÄS MER

  3. 3. Double-Sealing Recycled Paper Parcels in Sustainable Marketing & Consumer Decision-Making Factors. : The case Study of PostNord Logistics and Customers.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Abel Kebede; Zunair Shafique; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Circular Economy; Recycled Paper Parcels; Double Sealing Recycled Paper Parcels; Peer group Pressure; Social Media Influence; Educational Level; Age and Income;

    Sammanfattning : Abstract: - This Master’s Thesis explains the relevancy of sustainable marketing, sustainability, e-commerce, circular economy of recycled paper packaging in the correlation of consumer perception, consumer decision making factors towards recycling and sustainability benefits. Although the paper discusses sustainable marketing in a circular economy aspect potential in regards to recycled paper parcels, the research will mainly focus on the postal carrier company named PostNord based in Nordic countries; the paper will emphasise how the double-sealing recycled paper could increase the number of customers and sustainability ofthe company and consumer perception towards these type of packaging as a parcel. LÄS MER

  4. 4. Etablering och test av ett marteloskop i Vätteskogen, Skinnskatteberg

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Michael Cederhammar; Viktor Högström; [2023]
    Nyckelord :trädval; hyggesfritt skogsbruk; didaktik;

    Sammanfattning : Idag ökar intresset för alternativa skogsskötselmetoder till trakthyggesbruket, och ny kunskap om dessa metoder publiceras med allt högre frekvens av forskarkåren. För att implementera nya metoder i praktiken behövs verktyg som överbygger gapet mellan teori och praktik. Ett marteloskop är ett sådant verktyg. LÄS MER

  5. 5. Familjespår, uppdrag och jakter : Om hur museum skapar historiemedvetande i pedagogiskt material riktat till barn.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Amanda Leek; [2021]
    Nyckelord :Museum education; historical consciousness; discourse analysis; Museipedagogik; historiemedvetande; diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen var att bidra med kunskap om vilket historiemedvetande fyra historiska museer i Stockholm skapar i sina pedagogiska material riktat till barn. Utifrån en diskursanalys undersöktes materialet utifrån analysverktygen transitivitet och modalitet för att ringa in huruvida museerna lägger någon värdering i kunskapsinnehållet och vilket sanningsanspråk de tar. LÄS MER