Sökning: "Anna Öberg"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Anna Öberg.
11. Sjuköterskestudenters attityder till hivrelaterad sjukdom och hivpositiva patienter : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Akademin för hälsa och arbetslivSammanfattning : Syftet med litteraturstudien var att beskriva sjuksköterskestudenters attityder till hivrelaterad sjukdom och människor som lever med hiv. Ett ytterligare syfte var att granska undersökningsgrupperna utifrån urval och bortfall i de valda artiklarna som ingick i studien. LÄS MER
12. Att finna sig i en förändring : Enhetschefers upplevelser vid en omorganisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Bakgrund I dagens arbetsliv ökar förändringstakten på grund av ett alltmer internationaliserat samhälle. För att organisationer ska överleva är omorganiseringar och utvecklingsarbeten nödvändiga. LÄS MER
13. ”Får jag arbeta med iPaden?” : en studie kring hur surfplattan används i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med studien är att studera hur förskollärare och barn använder sig av surfplattan i förskolans verksamhet. För att undersöka detta genomfördes observationer i form av videoinspelningar på tre olika förskolor. LÄS MER
14. Formativ NO-undervisning. En studie om NO-undervisning i skolår F-5
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte En utgångspunkt för hela uppsatsen är att lära mig mer om formativ utvärdering (kontinuerlig framåtsträvande utvärdering/reflektion) som undervisningsmetod. Min avsikt blev därför att studera om det fanns några kopplingar till lärares bakgrund/ arbetsförutsättningar (lärarens engagemang för ämnesinnehållet, planeringsrutiner inkl. LÄS MER
15. Språket som verktyg för inkludering : En kvalitativ intervjustudie med verksamma pedagoger i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med studien är att skapa en fördjupad insyn i pedagogers upplevelser av huruvida och på vilka sätt pedagoger i förskolan arbetar med språket som verktyg för inkludering i en förskola för alla barn. Vi har fokuserat på att synliggöra faktorer som påverkar barns språkutveckling, hur pedagoger arbetar för att främja och stärka barns språkutveckling samt hur pedagogers visioner ser ut gällande alla barns rätt att utveckla sitt språk. LÄS MER