Sökning: "Anna Löfgren"
Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade orden Anna Löfgren.
11. Intern Employer Branding – strategier för att behålla kvalificerade medarbetare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : I dagens kunskapsintensiva samhälle har humankapitalet blivit ett allt viktigare konkurrensmedel för organisationer. På en alltmer rörlig arbetsmarknad där det råder stor brist på ingenjörer har det som följd blivit allt högre konkurrens mellan arbetsgivare om denna yrkesgrupp. LÄS MER
12. Att vilja vara delaktig
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: Inom palliativ vård sker det många etiska ställningstaganden som kräver beslut. Vårdteamet har olika ansvarsområden i den palliativa vården. Läkaren har huvudansvaret över beslut men för att en god palliativ vård ska kunna bedrivas krävs ett multiprofessionellt samarbete. LÄS MER
13. Serving specialized patient segments in a diversified context : A knowledge perspective on the case of Karolinska University Laboratory
Master-uppsats, Stockholms universitet/Operations ManagementSammanfattning : Fragmentation in healthcare has led to a desire to align and integrate care processes horizontally. The concept of value-based healthcare has been introduced, suggesting a maximized value creation to occur when optimal conditions are created for selected patient segments, integrating all activities that jointly determine the success in meeting a set of patient needs. LÄS MER
14. Service Brand Avoidance : A qualitative study of the drivers in the service industry
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Abstract Background Branding is a significant asset for a company, and can provide a firm with sole association and a special meaning for the consumer. Consumer research generally stresses the idea of positive consumption of brands and a gap in the consumer behaviour studies regarding brand avoidance can be exemplified. LÄS MER
15. Motivation i startupföretag : En kvalitativ studie på hur VD:n i ett startupföretag ser på motivation utifrån Self Determination Theory
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Det råder idag ett affärsklimat som ständigt förändras där entreprenörskap och innovation är viktiga ingredienser i ett samhällsekonomiskt utvecklingsperspektiv. Varje är startas många företag med ambition att växa till större väletablerade företag på längre sikt, men många nystartade företag har också svårt att överleva. LÄS MER