Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Pedagoger och barns kommunikation i utforskandet av naturen : en observationsstudie om barns språkhandlingar och pedagogerns stöttning i skogsmiljön

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Anneli Gustavsson; Ida Liljegren; [2017]
    Nyckelord :sociokulturellt perspektiv; språkhandlingar; stöttning; utforskande; naturen; skogen; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur pedagoger och barns kommunikation utspelar sig i skogen utefter barnens självständiga utforskande. Forskningsfrågorna vi utgår ifrån är ”på vilka sätt samtalar barnen med pedagogerna i skogsmiljön? samt ”hur stöttar pedagogerna barnens utforskande av naturen?” Denna kvalitativa studie grundar sig i ett sociokulturellt perspektiv där våra analysbegrepp är språkhandling och stöttning som har använts för att förstå vårt resultat. LÄS MER

  2. 2. Vägen mot digital kompetens- En studie av pedagogers skilda uppfattningar om användandet av digitala verktyg i skriftspråksarbetet med barn i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Pauline Gustavsson; Anneli Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Digitala verktyg; förskola; skriftspråksutveckling; pedagog; förhållningssätt; digital kompetens;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att studera pedagogers skilda uppfattningar om användandet av förskolans digitala verktyg i skriftspråksarbetet med barn i åldern 3 - 6 år. Med frågor som hur pedagoger i förskolan tänker kring användandet av digitala verktyg samt hur de beskriver sin kunskap för att kunna arbeta med digitala verktyg har ett resultat framträtt. LÄS MER

  3. 3. Co-Branding inom Modebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anneli Stroucken; Maria Resare; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Co-Branding; Fashion collaborations; Fast fashion; Brand building; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Co-Branding inom Modebranschen- En undersökning av designsamarbetens inverkan på lågbudgetvarumärkens brand equity Seminariedatum: 16 januari 2014 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidat nivå, 15 högskolepoäng Författare: Anneli Stroucken och Maria Resare Handledare: Clara Gustavsson Nyckelord: Brand equity, co- branding, designsamarbeten, fast fashion, och varumärkesuppbyggnad. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken inverkan modebranschens designsamarbeten mellan lågbudgetföretag och exklusiva designers har på lågbudgetföretagens varumärkeskapital. LÄS MER

  4. 4. Detaljplanering : planbestämmelsers användning i praktiken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avd för elektro, lantmäteri och naturvetenskap

    Författare :Anneli Skoglund; Malin Gustavsson; [2013]
    Nyckelord :Samhällsplanering; Plan- och bygglagen; PBL; detaljplan; planbestämmelser; laglig grund; lagstöd; otydlighet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Framgångsfaktorer för lyckade IT-projekt

    Master-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Anneli Westin; Ann-Sofie Gustavsson; [2011]
    Nyckelord :IT-projekt; IT-strategi; Förändringsprocess; Kommunikation; Ledarskap;

    Sammanfattning :    Syfte: Syftet med studien är att i en modell tydliggöra sambanden som ger de bästa förutsättningar för att få ett lyckat IT-projekt, sett ur både ledningens, projektets, chefernas och användarnas perspektiv. Vårt arbete tar upp frågan kring varför IT-projekt ofta anses misslyckade och vad som går att göra för att undvika detta. LÄS MER