Sökning: "Ansoff"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Ansoff.

  1. 1. Produktlivscykeln på en digital marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elliot Setterberg; Oliver Thor; [2023]
    Nyckelord :Produktlivscykeln; Produktlansering; Produkt cannibalism; After sale services; Brand equity; Ansoff matrisen; Dataspel;

    Sammanfattning : Att ha en framgångsrik produkt som fortsätter att växa på dagens marknad är komplext. På grund av det stora antalet marknadsföringsstrategier som är tillgängliga för företag som verkar på en global marknad. LÄS MER

  2. 2. Promoting sustainable market development : a case study of wooden multi-story buildings

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Gustaf Braunstein; [2020]
    Nyckelord :innovation; market development; regional innovation systems RIS ; small and medium-sized enterprises SME ; sustainable development; wooden multi-story construction WMC ; flervåningshusbyggande i trä; hållbar utveckling; marknadsutveckling; regionala innovationssystem; små- och medelstora företag;

    Sammanfattning : Our planet and societies are about to radically change in becoming increasingly dynamic and complex. Particular drivers for change can be identified as massive environmental and social challenges, such as climate changes, poverty and financial crises. LÄS MER

  3. 3. Passion Driven Companies in a Profit Driven Industry : A qualitative study on how craft entrepreneurs’ motivations affect their perception of competitive strategy

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Frisk; Alfred Johansson; [2018]
    Nyckelord :Microbrewery; Micro brewery; microbreweries; Competitive strategy; competitive strategies; motivations; drivers; craft entrepreneurs; porters generic strategies; ansoff matrix; coopetition; Mikrobryggeri; strategier; företagsstrategier; mikrobryggeribranchen; öl; ölbranchen;

    Sammanfattning : The microbrewery industry is the fastest growing industry in Sweden. In seven years, the industry has grown by 832 percent. The dramatic increase of microbreweries has led to a highly competitive business environment for these entrepreneurs. LÄS MER

  4. 4. Customer Value's Influence on International Market Entry Strategies in a B2B Context : Business and Market Opportunities in the Data Centre Segment in Northern Europe

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna-Katharina Aardeck; Corinna Behling; [2016]
    Nyckelord :International market entry strategies; Ansoff; B2B customer value; marketing standardis ation; mass customisation; branding; culture; Hofstede;

    Sammanfattning : nternational market entry strategies gained increasing importance due to globalisation. Companies became multinationals. Therefore, new challenges arose due to different market and customer requirements. One topic, which gained importance in B2B context, is customer value. LÄS MER

  5. 5. Affärsmannaskap hos revisorer : Vilka effekter får det på revisionskvaliteten?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Daniel Hermansson; Rikard Hjalmarsson; [2015]
    Nyckelord :Affärsmannaskap; kommersialism; kommersiella värderingar; professionalism; professionella värderingar; revisionskvalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Efter revisionspliktens avskaffande har spelplanen förändrats inom revisionsbranschen. Revisionsbranschen diskuteras sakna en förmåga att förmedla sitt värde varvid ett högre affärsmannaskap efterfrågas. LÄS MER