Sökning: "B- Företagsekonomi högskola"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden B- Företagsekonomi högskola.

  1. 1. Integration of new employees : A study of integration challenges for international companies with homework environment

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Malek Dglawi; Mikael Hassel; [2021]
    Nyckelord :Teleworking; Socialization; Working remotely; Online on-boarding; Socialization; Organizational socialization;

    Sammanfattning : When an employee joins new workplaces, an introduction is made to get to know the new organization. In 2020, the pandemic affected this introduction for new employees, and it was moved from the workplace to the home. LÄS MER

  2. 2. “Fake it till you make it” : En kvalitativ studie om hur rekryterare bedömer personligheter och hanterar utmaningar vid chefsrekrytering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melina Nilefrii; Ludvig Persson; [2019]
    Nyckelord :Personality; recruiter; interview; buzzwords; leadership; job advertisement; impression management; contract theory; Personlighet; Rekryterare; Intervju; Chef; Ledarskap;

    Sammanfattning : In order to be hired, an applicant is expected to possess and live up to a variety of requirements. Though competences such as previous work experience and levels of studies are easily presented and measurable, this presumably may not be the case of more inexplicit information such as people's personalities and attitudes. LÄS MER

  3. 3. Banker på sociala medier kontra  kundernas attityder - hur skapas relationen? : En studie om bankernas aktiviteter på sociala medier samt kundernas inställning till bankernas tillvägagångssätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jean Gharam; Adel Khan; [2019]
    Nyckelord :Relationer; sociala medier; marknadsföring; strategier; eWOM; digitalisering och banker;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks banker som tillämpar sociala medier strategiskt i dess marknadsföring. Fokuset ligger i att förstå vilka strategier bankerna använder för att bilda samt utveckla relationer med deras kunder, samt hur kunderna tar ställning till bankernas aktiviteter på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Facilitating Innovation in Technology Startups in Ghana : A Multiple Case Study of the Technology Entrepreneurship Ecosystem in Ghana

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Nickie B. Johnson; [2018]
    Nyckelord :Entrepreneurship ecosystem; Technology startups; Innovation; Ghana;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this paper is to investigate which circumstances technology entrepreneurs believe facilitate innovation, in the context of developing countries, and in Ghana in particular. Additionally, to explore the institutional and environmental factors that enable or prevent innovative activity from taking place in the technology startup ecosystem. LÄS MER

  5. 5. Produktplaceringens avtryck i en TV-serie

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Yessenia Orellana; Savannah van Trigt; [2016]
    Nyckelord :Product placement; memory process; brand awareness visual and auditive placements.; Produktplacering; minnesprocessen; varumärkeskännedom; visuell och auditiv produktplacering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att ge en utökad förståelse för hur användandet av produktplacering kan påverka tittarnas syn på en TV- serie. Metod: Ett avsnitt av den svenska TV- serien Solsidan användes på grund av dess omfattande kritik mot användandet av produktplaceringar. LÄS MER