Sökning: "Bob Bild"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Bob Bild.

  1. 1. "Vi leker vithaj!" : En fallstudie om vad barn leker i sin skolgårdsmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sofus Andersen; Fredrik Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Barns perspektiv; Lektyper; Affordans; Skolgårdsmiljö; Samtalspromenad; Fritidshem;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka barns berättelser sina lekar och sin utemiljö. I denna studie genomförs en fallstudie bestående av samtalspromenader med barn i årskurs två på en skola. Analysen av vår empiri utgick från tematisk analys, för att lyfta fram en överskådlig bild av barnens berättelser. LÄS MER

  2. 2. Activity Based - a way of working for an activefuture

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Bob Gustafsson; [2014]
    Nyckelord :Real Estate; Future workplace; Organization; Productivity; Staff; Premises; Leadership; Efficient; Fastighetsbranschen; Framtidens arbetsplats; Organisation; Produktivitet; Medarbetare; Lokal; Ledarskap; Effektivitet;

    Sammanfattning : The real estate industry is facing a major change. The activity based working is promoted heavily by real estate companies, brokers and consultants as the future workplace. Knowledge and information is however limited. Many concepts have a tendency to get mixed up when companies on the market choose to formulate their own concepts. LÄS MER

  3. 3. Scarlett Johansson : en studie i förhållandet mellan filmskådespelare och åskådare

    Magister-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Mikael Bakkenberg; [2010]
    Nyckelord :Scarlett Johansson; filmskådespelare; Lost in Translation; Den svarta dahlian; marknadsföring; respons;

    Sammanfattning : Filmen är ett medium som knyter samman filmskapare, filmskådespelare, medier och åskådare med varandra i intrikata relationer. Filmbolag producerar och auteurer skapar filmer, skådespelare medverkar i filmerna, medierna marknadsför såväl filmerna som filmskådespelarna och åskådare ser filmerna. LÄS MER