Sökning: "Book talk"
Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden Book talk.
1. “Whaddaya Mean Biblical?” Apocalypticism and Apocalypse in Ghostbusters (1984)
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the sci-fi horror comedy film Ghostbusters (1984) from an exegetical perspective of reception history with a focus on questions of apocalypticism and apocalypse. This splits the study in two, with the first question being what the four ghostbusters of the movie mean when they talk about the end of the world in a biblical context: their apocalyptic hermeneutic. LÄS MER
2. Interkulturellt förhållningssätt med hjälp av skönlitteraturen : En intervjustudie om fyra svensklärares arbete med interkulturalitet i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka hur svensklärare arbetar med skönlitteratur för att bidra till ett interkulturellt förhållningssätt och vilken skönlitteratur som lärarna använder till detta. Den tidigare forskningen visar att läsning av böcker kan bidra till mer än bara läsförståelse. LÄS MER
3. “Kan du berätta hur du tänker” : En kvalitativ studie av lågstadielärares användning av talk moves i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskapen om vilka talk moves 1-3 lärare använder sig av i matematikundervisningen. De datainsamlingsmetoder som använts är klassrumsobservationer följda av semistrukturerade intervjuer med klasslärarna. LÄS MER
4. “Ibland kommer jag lite sent och då får jag inte läsa alls, det hade jag velat göra” : En kvalitativ studie om elevers uppfattningar av den enskilda läsningen i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : För att elever ska öka sin läsförmåga är det centralt att de får läsa mycket samt att de får undervisning och stöd när de ska bearbeta en text. På grund av att alla elever inte får tid till att läsa förlorar de som inte läser delar av sin läsförmåga. LÄS MER
5. Game theory in incomplete information
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sannolikhetsteori och kombinatorikSammanfattning : This thesis is about game theory, its general application to different games, and its different notions. We are going to focus on how different solutions can be found depending on how we view the game in question. We will particularly focus on games where the information is incomplete. LÄS MER