Sökning: "Brand Associations"

Visar resultat 16 - 20 av 298 uppsatser innehållade orden Brand Associations.

  1. 16. Sponsring, en marknadsföringsstrategi som inte utvärderas? : En kvalitativ studie om sponsringsarbeten och effektmätning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emil Ax; Hercules Öhlander; [2023]
    Nyckelord :Marketing strategy; Sponsorship; Sports; Sponsorship collaborations; Sponsorship objectives; Sponsorship effect; Marknadsföringsstrategi; Sponsring; Idrott; Sponsringssamarbeten; Sponsringsmålsättningar; Sponsringseffek;

    Sammanfattning : Bakgrund: När idrotten kommersialiserades så blev markandsföringsverktyget sponsring en central strategi för att kommunicera med marknaden. Idag används strategin av företagen för att nå målsättningar som ligger utanför den dagliga verksamheten. De flesta företag har målsättningar med sponsring, även om målen skiljer sig åt. LÄS MER

  2. 17. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  3. 18. Färgassociationer : Uppfattningar om och associationer till färgen rosa i ett såväl traditionellt som ett modernt, icke-traditionellt marknadsföringssammanhang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Ludvig Lenas Jacobsson; [2023]
    Nyckelord :Color association; Marketing; Brand identification; Pink; Klarna; Traditional; Modern;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the perceptions of and associations with the color pink in both a traditional and a modern non-traditional marketing context. That is, what traditional associations do people have with the color pink in contrast to what modern new associations have developed with the color pink as we see it today. LÄS MER

  4. 19. The consumer perspective of brand activism : A qualitative study of how consumers view brand activism and the genuineness of it

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Nadezda Pavlovica; Jeannie Lendeng; [2023]
    Nyckelord :Brand activism; consumer perception; brand resonance; sociopolitical issues; brand-cause fit; brand authenticity;

    Sammanfattning : Upon Russia’s invasion of Ukraine and the outbreak of war in early 2022, brands around the world took a stand to mark their position against Russia and in support of Ukraine. Even brands that did not have any direct ties to Russia or any involvement in the conflict distanced themselves from being associated with Russia by ceasing operations, stopping sales, or changing brand names. LÄS MER

  5. 20. Skoglig certifiering, inverkan på företag och skogsägarföreningar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Lovisa Eriksson; Jakob Nowik; [2023]
    Nyckelord :EU; FSC; lönsamhet; PEFC; skoglig certifiering;

    Sammanfattning : Det svenska skogsbruket har under senaste åren blivit inriktat mot en breddad syn på hållbarhet genom en rad lagförändringar som ställer krav på skogsägare. Skogsägare kan genom skogscertifieringsorganisationerna FSC och PEFC certifiera sig och visa att markägaren ställer högre krav på sitt skogsbruk än vad lagen kräver. LÄS MER