Sökning: "Brand commitment"

Visar resultat 16 - 20 av 161 uppsatser innehållade orden Brand commitment.

  1. 16. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER

  2. 17. Employer branding - en intern kommunikationskraft : En kvantitativ undersökning om medarbetares upplevelse av interna kommunikationsstrategier kopplat till employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lisa Nordin; [2022]
    Nyckelord :employer branding; internal communication; employer value proposition; employer branding; intern kommunikation; employer value proposition;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att få djupare förstelse och kunskap för om hur medarbetare på ett företag uppfattar arbetsgivarvarumärket och hur det kan bidra till att medarbetare känner ett engagemang för arbetsplatsen som arbetsgivare.  I studien tillämpas en kvantitativ metod med en enkät som skickades ut till en specifik avdelning på ett företag som har 300 anställda tjänstemän. LÄS MER

  3. 18. Sustainability Integration and Strengthening in Organisations - Exploring and Proposing Change Drivers Using Examples from Food-Producing Companies

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Julia Breidenstein; [2022]
    Nyckelord :sustainability; corporate sustainability; food system; sustainability integration; organisational change; change drivers;

    Sammanfattning : The impact of the current food system on the climate crisis challenges its actors to takeactions towards sustainability. The increasing pressure in transforming the food system requires changes at the organisational level, which sparks research interest in understanding what factors influence the integration and strengthening of sustainability in food-producing companies. LÄS MER

  4. 19. Sustainable Corporate Bonds in the Swedish Real Estate Sector : A study on sustainable corporate bonds in the Swedish real estate sector with focus on risk premium and driving factors

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Sara Ekelund; Eleonor von Euler; [2022]
    Nyckelord :Corporate bonds; greenium; risk premium; Företagsobligation; greenium; risk premium;

    Sammanfattning : The market for sustainable corporate bonds is booming and has been for the pastyears. Swedish real estate companies were first with issuing green corporate bonds andresponsible for the largest amount of issued corporate bonds. However, in the socialand sustainability corporate bond market, the sector is lagging. LÄS MER

  5. 20. Permission-based Email Marketing for Customer Engagement : A qualitative study on how email marketing and relational factors influence consumers' non-purchase behaviors

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Mannelqvist; Isak Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Relationship Marketing; Online Relationship Marketing; Email Marketing; Permission-based Email Marketing; Personalized Email Marketing; Customer Engagement; Non-Purchase Behaviors;

    Sammanfattning : Email marketing is not a new concept within marketing, it has been used by companies as a cost-effective way to incentives purchases for decades. However, during the past few years, there was a shift in the way email can be used. LÄS MER