Sökning: "CRM"

Visar resultat 11 - 15 av 530 uppsatser innehållade ordet CRM.

  1. 11. A tailored web-based system for managing and attracting customers

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Carl Anton Gustavsson; Elis Indebetou; Filip Von Knorring; Erik Larsson; Nils Persson; Ramez Shakarna; [2023]
    Nyckelord :CRM;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. LÄS MER

  2. 12. Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar : En kvalitativ undersökning om den AI-baserade teknikens potential och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellinor Hansson; Lisa Tägtström; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; personaliserad marknadsföring; CRM; artificiell intelligens AI ;

    Sammanfattning : Titel: Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar. Problem: Det har blivit en utmaning för marknadsförare att fånga konsumenternas uppmärksamhet i det snabbt föränderliga tekniklandskapet. LÄS MER

  3. 13. Vad får en professionell idrottsklubb med en liten administration att implementera ett CRM-system? : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Ryde; [2023]
    Nyckelord :CRM-system; Customer Relationship Management; Critical Success Factors for CRM-implementation; Customer relationship management small- micro businesses; CRM Implementation;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management System, förkortat CRM-system, är ett digitaliserat verktyg och arbetsprocess som kan hjälpa en verksamhet att optimera relationen med sina kunder. En implementering av ett CRM-system kräver att en verksamhet förändrar sina arbetsprocesser. LÄS MER

  4. 14. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Luwam Abrha; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; New Public Management; Efficiency; Communication; Organizational change; Isomorphism.; Customer Relationship Management; New Public Management; Effektivitet; Kommunikation; Organisationsförändring; Isomorfism.;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER

  5. 15. European Union's Achilles' Heel - Securing the supply of critical raw materials

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Karla Jozic; [2023]
    Nyckelord :critical raw materials; supply security; EU; dependence; diversification; political risks; strategies; challenges; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This paper examines the policy measures employed by the European Union (EU) to mitigate external risks to the supply of critical raw materials (CRMs). The research makes an informed overview on the dynamics of contemporary international relations and challenges it may pose for EU’s CRM supply security, necessary for its green transition, against the backdrop of the complex interdependence theory. LÄS MER