Sökning: "CSR- pyramid"

Visar resultat 11 - 15 av 98 uppsatser innehållade orden CSR- pyramid.

  1. 11. Svenska Spel och LeoVegas CSR-arbete : En studie som syftar till att undersöka och jämföra Svenska Spels och LeoVegas CSR-arbeten

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Leon Kedevik; Charlie Thelin; [2021]
    Nyckelord :CSR; Svenska Spel; LeoVegas; Carroll’s CSR pyramid; gambling company; Social responsibility; CSR; Svenska Spel; LeoVegas; Carroll’s CSR pyramid; Spelbolag; Samhällsansvar;

    Sammanfattning : Att spela om pengar online kan till grunden ses som en form av underhållning, dock kan det också urskiljas en stor problematik relaterat till denna underhållning. Antalet personer som har ett spelberoende ökar i oroande takt och i all denna uppståndelse kan man fundera kring vad spelbolagen själva har för ansvar i frågan. LÄS MER

  2. 12. Varför certifieringar? En marknadsföringsmässig undersökning kring syftet med certifieringar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Hägg; Oscar Gustavsson; Emma Barnell; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-work; KRAV; MSC Greenwashing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility, also known as CSR, is the responsibility companies have regarding its societal impact within the area in which they operate. Companies often choose to market their social responsibility which results in increased consumer loyalty and thus an increased competitive advantage. LÄS MER

  3. 13. Statens måttfulla omtanke -En retorisk textanalys av Systembolaget och Svenska Spels ansvarsretorik

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linnéa Fredriksson; Lovisa Strömberg; [2021]
    Nyckelord :CSR; Måttfullhet; Reklamfilm; Retorisk Textanalys; Svenska Spel; Systembolaget;

    Sammanfattning : Med hjälp av en retorisk textanalys syftar uppsatsen till att undersöka hur Systembolaget och Svenska Spels reklamfilmer kan förstås utifrån lagkravet om måttfullhet samt hur filmerna förhåller sig till Carrolls CSR-pyramid. Undersökningen grundar sig i att det idag har blivit allt vanligare för företag att kommunicera hur de tar ansvar gällande dess påverkan i samhället. LÄS MER

  4. 14. Hållbarhetsarbete i bygg- och fastighetsbranschen : Hur kan hållbarhetsarbete skapa konkurrensfördelar? – En jämförande studie mellan business-to-business och business-to-consumer företag.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Sjöblom; Emelie Säw; [2021]
    Nyckelord :Hållbarhetsarbete; Corporate Social Responsibility CSR ; Konkurrensfördelar; Strategiskt CSR-arbete; Business-to-Business B2B ; Business-to-Consumer B2C ;

    Sammanfattning : Det är inte bara lagkrav som blir striktare gällande företags hållbarhetsarbete utan även intressenters förväntningar. Business-to-business och business-to-consumer företag har skilda intressenter och således förväntningar som påverkar deras hållbarhetsarbete. LÄS MER

  5. 15. The Importance of Practices in Corporate Social Responsibility Disclosure. : A case study of Volvo Cars.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Boris Maslarov; Toma Georgiev; [2021]
    Nyckelord :Volvo Cars; CSR; Disclosure; CSR Practices; Stakeholders; CSR Importance.;

    Sammanfattning : Background: In recent years, interest towards Corporate Social Responsibility (CSR) has increased, more specifically, the economic, environmental, and social impacts large corporations have on society. This has led to the increase in transparency of practices in CSR disclosure, and number of sustainability reports published in general. LÄS MER