Sökning: "CSR- pyramid"

Visar resultat 6 - 10 av 98 uppsatser innehållade orden CSR- pyramid.

  1. 6. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alma Sander; Carl Lindblad; [2023]
    Nyckelord :CSR; young consumers; social responsibility; strategic communication; sustainable brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER

  2. 7. En kvantitativ studie om sambandet mellan hållbarhetsredovisning och resultatmanipulering i en svensk kontext

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Martin Lennartsson; Pär Lövgrund; [2022]
    Nyckelord :Resultatmanipulering; Hållbarhetsredovisning; CSR; ESG;

    Sammanfattning : Hållbarhet är ett ständigt aktuellt och diskuterat ämne och hur företag arbetar för att tasitt samhällsansvar likaså. Det ökade intresset och de ökade förväntningarna på företaghar lett till att fler och fler företag redovisar sitt hållbarhetsarbete vilket i sin tur harmedfört möjligheten att studera ämnet. LÄS MER

  3. 8. Exploring the influence of size and geography on SMEs’ and large corporations’ CSR practices in Hungary and in Sweden when facing financial shortage

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Bence Gaál; Georgina Vágó; [2022]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Small and Medium-Sized Enterprise SME ; Large Corporation; Carroll’s Pyramid; Triple Bottom Line TBL ;

    Sammanfattning : Background: CSR has become an integral part of most businesses during the years, however, it has not necessarily happened by choice for every company. Stakeholders have become aware of the negative impact ofcorporations’ operations and actions on the planet and on society, consequently, they started to pressure companies to be more responsible when conducting business. LÄS MER

  4. 9. Vad förmedlar lyxvarumärken i sina hållbarhetsrapporter? : En kvalitativstudie om CSR i lyxindustrin

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Kjellén; Sara Bagger; [2021]
    Nyckelord :Luxury companies; luxury industry; CSR; communication; sustainability reporting; content analysis; GRI; Carroll s pyramid; qualitative study; Lyxkoncerner; lyxindustrin; CSR; kommunikation; hållbarhetsrapportering; innehållsanalys; GRI; Carrolls pyramid; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Det har blivit alltmer vanligt att företag upprättar en hållbarhetsrapport och något som förväntas av intressenterna. Det krävs att företag tar ett ansvar för att samhället ska kunna drivas mot en hållbar framtid. Företag kan inte bara tänka på sitt ekonomiska ansvar utan även på sitt miljömässiga och sociala ansvar. LÄS MER

  5. 10. Skäl till att små och medelstora företag arbetar med hållbarhet : en kvalitativ studie utifrån ett ekonomiskt, legalt, etiskt och filantropiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Andrea Jovanovic; Elina Stjernbecker; [2021]
    Nyckelord :CSR; SME:s; Sustainability work; Carroll’s CSR-pyramid; Intrinsic; Extrinsic; CSR; SMF; Hållbarhetsarbete; Carrolls CSR-pyramid; Intrinsic; Extrinsic;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka små och medelstora företags skäl till att arbeta med hållbarhet ochstudien utgår ifrån ett ekonomisk, legalt, etiskt och filantropiskt perspektiv. Som utgångspunkt har lagarangående hållbarhetsrapportering, frivilliga standarder och den teoretiska referensramen använts. LÄS MER