Sökning: "lyxindustrin"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet lyxindustrin.

  1. 1. Vad förmedlar lyxvarumärken i sina hållbarhetsrapporter? : En kvalitativstudie om CSR i lyxindustrin

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Kjellén; Sara Bagger; [2021]
    Nyckelord :Luxury companies; luxury industry; CSR; communication; sustainability reporting; content analysis; GRI; Carroll s pyramid; qualitative study; Lyxkoncerner; lyxindustrin; CSR; kommunikation; hållbarhetsrapportering; innehållsanalys; GRI; Carrolls pyramid; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Det har blivit alltmer vanligt att företag upprättar en hållbarhetsrapport och något som förväntas av intressenterna. Det krävs att företag tar ett ansvar för att samhället ska kunna drivas mot en hållbar framtid. Företag kan inte bara tänka på sitt ekonomiska ansvar utan även på sitt miljömässiga och sociala ansvar. LÄS MER

  2. 2. Luxury Branding - A tale without a history

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jacob Lindberg; Karl Backlund; [2014]
    Nyckelord :storytelling; brand; branding; luxury brands; narratives; stories; economic capital; cultural capital; tradition; heritage; history; Social Sciences;

    Sammanfattning : The thesis intends to investigate how a young actor in the luxury industry practices storytelling as a tool to legitimize high product prices. Since the luxury brand narrative is normally based on heritage, the thesis will scrutinize the luxury watch brand Hublot, a young successful actor, lacking heritage. LÄS MER

  3. 3. Luxury Customer Relationship Management : Customer loyalty through a luxury perspective

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Helena Lönnevik; Fiorella Piedra; [2011]
    Nyckelord :CRM; customer relationship management; LCRM; luxury customer relationship management; luxury; fashion; customer loyalty; CRM; customer relationship management; LCRM; luxury customer relationship management; lyx; mode; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Lyxvarumärkesföretag har börjat undersöka implementering av en strategi som erbjuder livslångt kundvärde. De har även visat intresse som tyder på att de vill tillämpa CRM-policys men är osäkra till hur stor del den går att tillämpa inom lyxindustrin. LÄS MER

  4. 4. Shop 'til you drop! Hur kan lyxvaran behålla sin exklusivitet när fler har möjlighet att konsumera den?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kajsa Josefin Ravn-Holm; Mariah Lindborg; Andrea Frithiof; [2010]
    Nyckelord :lyxkonsumtion; iögonfallande konsumtion; image; trend och identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka lyxvarans benägenhet att behålla sin status och exklusivitet utifrån ett konsumentperspektiv. Fenomenet att fler är kapabla till att konsumera lyx borde hämma lyxproduktens mervärde. LÄS MER

  5. 5. Det Moderna Lyxvarumärket : Varumärkesutvidgning & Relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Cecilia Bondesson; Helena Sundström; [2007]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; lyxvarumärke; varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : Lyxvarumärket står idag inför nya utmaningar, då tillgängligheten för den här typen av varumärkenökar, till följd av en ökad disponibel inkomst. För att tillfredställa en ökad efterfrågan väljer mångaföretag att utvidga sitt lyxvarumärke. LÄS MER