Sökning: "CSR-engagemang"

Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade ordet CSR-engagemang.

  1. 16. Vilket är modeföretagens motiv till att implementera CSR i verksamheten? : En branschstudie av samtliga börsnoterade modeföretag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Johanna Thomasson; Amanda Lindström; Amelia Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Value Chain; Effective purpose; Symbolic purpose; Fashion Industry; Sustainability Reporting; Corporate Social Responsibility; Värdekedja; Effektiva motiv; Symboliska motiv; Modebranschen; Hållbarhetsredovisning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion:Corporate social responsibility är ett ansvarsåtagande som expanderat i samhället de senaste årtiondena. Samhället präglas idag av en större medvetenhet och ställer allt högre krav på att företag ska agera hållbart i sin verksamhet. LÄS MER

  2. 17. CSR och SME-företag : En fallstudie om hur SME-företag kan tillämpa CSR som strategi

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Molly Larson; Louisa Andersson; [2017]
    Nyckelord :CSR; SME-företag; strategi; CSR-arbete; praktiskt CSR-arbete;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) blir alltmer utbrett inom företagsvärlden, dock främst bland stora bolag. Det finns därför ett intresse för att även SME-företag ska tillämpa CSR-engagemang i större utsträckning. Dessutom ökar intresset för hur företag på ett strategiskt sätt kan tillämpa CSR i sin verksamhet. LÄS MER

  3. 18. Verksamhetsstyrning, belöningssystem och CSR : -       en fördjupning avseende små och medelstora företag

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Robin Börjesson; Erik Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Verksamhetsstyrning; CSR; Belöningssystem; Små och medelstora företag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Verksamhetsstyrning är en grundbult i företagande och förekommer i princip alltid. Styrningen kan dock vara mer eller mindre uttalad och strukturerad vilket gör varje företags styrning unik. LÄS MER

  4. 19. Ansvarsfulla inköp och identitet : en fallstudie om CSR-arbetet på ICA Kvantum Gottsunda

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oskar Eriksson; Andreas Hedlund; [2015]
    Nyckelord :CSR; inköp; företagsidentitet; företagsimage;

    Sammanfattning : Initiativ inom Corporate Social Responsibility (CSR) har varit ett debatterat ämne inom den företagsekonomiska forskningen under senare decennier. Hittills har ingen allmänt accepterad definition etablerats om vad CSR är och hur det kan tillämpas i strategisk mening inom organisationer och företag. LÄS MER

  5. 20. En kartläggning av det föränderliga : CSR-rapportering i årsredovisning från svenska börsnoterade företag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Sofie Jakobsson; Ella Werner; [2015]
    Nyckelord :CSR; Business Responsibility; Annual Report; Reporting; Communication; Characteristics; CSR; företagsansvar; årsredovisning; rapportering; kommunikation; karaktäristika;

    Sammanfattning : Bakgrund: CSR är ett koncept under ständig förändring med spridda definitioner. Då det är ett frivilligt ansvarstagande skiljer sig rapporteringen åt mellan olika aktörer. Kunskap om rapporten för CSR är bristfällig och behöver fördjupas genom studier av karaktäristika vilka kan påverka graden av rapportering. LÄS MER