Sökning: "Carl r Hellberg"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Carl r Hellberg.

  1. 1. Känslostyrning - Ett nödvändigt ont?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Amir Amini Harati; Daniel Djukic; Nosherwan Bajwa; [2012]
    Nyckelord :känslostyrning; känslohantering; emotional labor; empowerment; intern kommunikation; servicekultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Course: SMTX07, Master level. 15 hp. Spring 2010 Authors: Amir Amini Harati, Nosherwan Bajwa, Daniel Djukic Title: Emotional management – A painful necessity Fellow advisor: Jan E. Persson, Carl R. LÄS MER

  2. 2. Ett smartare retail - en studie i hur smartphonen som shoppingverktyg har bidragit till ett förändrat köpbeteende och servicemöte i butiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Nilsson; Johanna Westerdahl Svensson; Yichu Chung; [2012]
    Nyckelord :smartphone; innovationer; köbeteende; köprocessen; självservice; multi- channel; omni-channel; omni-access; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Dags fo¨r ett smartare retail – En studie i hur den smartphoneanva¨ndande kunden bemo¨ts av butiken. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 Hp, VT2012. Seminariedatum: 29 maj 2012. LÄS MER

  3. 3. Känslans Intelligens- en studie av betydelsen utav emotionell intelligens och mjuka värden i kundmötet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malena Askelid; [2010]
    Nyckelord :emotionell intelligens; värdeskapande; serviceprocess; kundmöten; dat; hat hästassisterad terapi värdestjärnan som kommer analyseras tillsammans med mitt insamlade empiriska material samt antrozoologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : TITEL: Känslans intelligens- en studie av betydelsen utav emotionell intelligens och mjuka värden i kundmötet KURS: SMTX07 Examensarbete Magisterkurs FÖRFATTARE: Malena Askelid HANDLEDARE: Carl R Hellberg och Jan E Persson SYFTE: Syftet är att beskriva och analysera vikten av emotionell intelligens och de mjuka värdena i kundmötet och hur detta kan utvecklas med hjälp utav DAT (djurassisterad terapi). Detta diskuterar jag genom följande frågeställning: Hur påverkar emotionell intelligens kundmötet? Vilken roll har emotionell intelligens och de mjuka värdena i kundmötet? Hur kan vi tillsammans med djur (DAT) utveckla emotionell intelligens och utnyttja detta i mötet med kunden? PROBLEMFORMULERING: Tidigare forskning inom tjänstesektorn har presenterat olika krav på den anställde och dess uppträdande i själva kundmötet, de egenskaper som ofta söks är exempelvis mjuka drag såsom öppenhet, vänlighet och en önskan att uppfylla kundens krav, men även en förmåga att kunna övertala kunderna. LÄS MER

  4. 4. Serviceföretagets val av distributionskanal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Balling; Elisabet Lundin; [2010]
    Nyckelord :distributionskanal; serviceverksamheters särdrag; serviceerbjudande; image; varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Serviceföretagets val av distributionskanal. Författare: Caroline Balling, Elisabet Lundin Handledare: Carl R Hellberg, Jan E Persson Nyckelord: Distributionskanal, serviceverksamheters särdrag, intern marknadsföring, extern marknadsföring, serviceerbjudande, servicekvalitet, servicemisslyckande, image, varumärke Syfte: Att beskriva och analysera hur serviceverksamheters särdrag kan påverka valet av distributionskanaler. LÄS MER

  5. 5. Nätverkande som framgångsfaktor- Företagets värdeskapande genom personliga medarbetarnätverk

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Madeleine Albrektson; Caroline Lindblad; Josefine Strömland; [2010]
    Nyckelord :värdeskapande; personliga medarbetarnätverk; kunskapsöverföring; kunskapsutveckling; humankapital; strukturkapital; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Nätverkande som framgångsfaktor - Företagets värdeskapande genom personliga medarbetarnätverk Författare: Madeleine Albrektson, Caroline Lindblad & Josefine Strömland Handledare: Carl R. Hellberg & Pia Siljeklint Nyckelord: värdeskapande, personliga medarbetarnätverk, kunskapsöverföring, kunskapsutveckling, humankapital, strukturkapital Syfte: Syftet är att beskriva och analysera företagets värdeskapande genom personliga medarbetarnätverk. LÄS MER