Sökning: "City Branding marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden City Branding marketing.

  1. 1. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Love Wahlström; [2023]
    Nyckelord :place branding; place marketing; communication; platsvarumärke; platsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER

  2. 2. City branding used as an instrument for justifying the initiations of megaprojects : A master thesis of the topic city branding towards the megaprojects of Öresundsmetro and HH-tunnel

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Marko Bergman; [2023]
    Nyckelord :city branding; city marketing; Öresundsmetro; HH-tunnel;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate and understand how cities are using brandingefforts and strategies to further initiate projects of large scale. The study takes placewithin the cities of Malmö and Helsingborg that are both competing for gaining nationalsupport towards the initiation of megaprojects. LÄS MER

  3. 3. Mellan marknad och ansvar : Utbudet av produkter hos kulturarvsbutiker

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Linnea Blomberg; [2022]
    Nyckelord :Cultural heritage; Museum shops; Tourism; Authenticity Philosophy ; Branding Marketing ; Kulturarv; museibutiker; shopping; turism; autenticitet; varumärken;

    Sammanfattning : Introduction: This study investigates aspects of authenticity, branding and taste, in relation to the assortment of goods in shops affiliated with museums and cultural heritage sites. The research questions focus on the categories of products found in the shops, branding strategies and the approach and opinion of the shop regarding authenticity. LÄS MER

  4. 4. “Alla målgrupper är potentiella ambassadörer som medverkar till hur staden uppfattas” : Kritisk legitimeringsanalys av platsmarknadsföring i Skåne

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Nebil Björklund; Carl Bergnell; [2021]
    Nyckelord :place marketing; public organizations; legitimation analysis; economism; democracy; platsmarknadsföring; offentliga organisationer; legitimeringsanalys; ekonomism; demokrati;

    Sammanfattning : This thesis aims to critically explore the concept of “place branding” and “place marketing” in the context of public organizations. By employing Theo van Leeuwens model for discourseanalysis the study looks to find out how selected public organizations legitimize the branding and marketing of the place that they represent. LÄS MER

  5. 5. Profitable Sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Gustav Lopez Valdivieso Svensson; [2021]
    Nyckelord :Malmö; critical discourse analysis; the production of space; sustainability; neoliberalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis investigates the sustainability discourse present in two urban development projects in Malmö. The projects investigated are Sege Park in Kirseberg, and Culture Casbah in Rosengård. LÄS MER