Sökning: "Colour associations"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden Colour associations.

  1. 11. The Colour of Service : En studie om färgers påverkan på hotellföretags servicelandskap & identitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anton Bondeby; Patrik Holm; [2015]
    Nyckelord :Colour; hotel; servicescape; identity; associations.; Färg; hotell; servicelandskap; identitet; associationer.;

    Sammanfattning : Colour has encountered to be a significant part in marketing, which advantageously can be used in todays competitive market. Therefore, the purpose of this study is to analyze the colours varying associations and present ideas how colours can affect the hotel business. LÄS MER

  2. 12. Mönsterminnen - att skapa nya mönster av gamla minnen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Matilda Serholt; [2013-02-18]
    Nyckelord :Patterns; memories; stories; interpretation; craftmanship;

    Sammanfattning : This is a project about creating new patterns from childhood memories of patterns. I have been reaserching the possibility to add further value to a pattern in terms of memories, stories, associations and feelings. The goal has been to create new patterns from other peoples memories of patterns. LÄS MER

  3. 13. Är det dags att byta färg? : Vad tjänar varumärken på att bryta mot etablerade färgnormer?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Minna Romberg; Petra Johansson Måsén; [2012]
    Nyckelord :brand identity; break of norm; colour; colour psychology; colour standars; elementary colours; graphic profile; packaging design; product design; elementarfärger; färg; färgnormer; färgpsykologi; förpackningsdesign; grafisk profil; normbrott; produktdesign; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Problem: Färg har en stor associativ inverkan hos individer och är därför en viktig faktor vid varumärkesbyggande. Inom olika produktkategorier finns starkt etablerade färgnormer som följs men nu ser vi en utveckling på den svenska marknaden där etablerade färgnormer börjar ifrågasättas. LÄS MER

  4. 14. En cityförenings grafiska profil : Speciella faktorer och även riktlinjer för Mjölby City

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Jenny Widén; Ronja Wall; [2012]
    Nyckelord :Corporate visual identity; visual identity program; place marketing; city centre; city centre association; Mjölby City; core values; identity; colour; logo; font; tagline; Grafisk profil; platsmarknadsföring; stadskärna; cityförening; Mjölby City; kärnvärden; identitet; färg; logotyp; teckensnitt; tagline;

    Sammanfattning : Grafiska profiler har ofta liknande innehåll men ser självklart olika ut för olika verksamheter och varumärken. En cityförening är ett samarbete mellan flera olika aktörer som vill kommunicera med sina målgrupper och samtidigt förmedla det som föreningen tillsammans står för. LÄS MER

  5. 15. From idea to finished book - Photo book concept for Stångåstaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Nathalie Johansson; Riikka Jääskeläinen; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Stångåstaden is a mortgage company owned by Linköping municipality. They have over the years contributed to a number of outdoor artworks all around their home properties. Since they have a very poor documentation of these artworks a photo book will be developed to showcase these artworks. LÄS MER