Sökning: "Consumption Emotions Set"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Consumption Emotions Set.

  1. 1. ”Shame of missing out”, det nya FOMO : En kvalitativ intervjustudie om hur känslor hos unga kvinnor upplevs när influencers uppmanar till konsumtion på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Alice Klevfors; Nilsson Isabell; [2024]
    Nyckelord :Impulsive consumption; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationship building; Instagram; emotions; qualitative interview study; thematic analysis; young women; Sweden; Impulsiv konsumtion; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationsskapande; Instagram; känslor; kvalitativ intervjustudie; tematisk analys; unga kvinnor; Sverige;

    Sammanfattning : With the increasing trust and power of influencers on social media, more research and information are needed on how influencers affect the emotions of their followers. The climate that exists on social media today contributes to calls for unsustainable consumption, which is something that influencers in particular contribute to. LÄS MER

  2. 2. Hur den känslomässiga upplevelsen av utomhusbelysning påverkar vägval : Hur vertikal-, horisontal- och målpunktsbelysning påverkar vägval i bebyggd utomhusmiljö.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Anna Johansson; Sophia Kensing Kindh; [2019]
    Nyckelord :Light; Lighting; Light distribution; Emotions; Path selection; Outdoor environment; Urban environment; Experimet; Ljus; Belysning; Ljusfördelning; Känslor; Vägval; Utomhusmiljö; Stadsmiljö; Experiment;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur vi ska belysa vår bebyggda utomhusmiljö, genom att ta reda på vilken ljusfördelningsprincip utav av vertikal-, horisontal- eller målpunktsbelysning som är den mest effektiva för att leda människor. För att uppfylla studiens syfte utfördes ett fullskaligt experiment i verklig utomhusmiljö där de tre ljusfördelningprinciperna ställdes mot varandra i tre scenarion. LÄS MER

  3. 3. Seaweed on the plate : an analysis of the consumer willingness to improve the health of the Baltic sea

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Peder Hansson Lillås; [2017]
    Nyckelord :the Baltic Sea; seaweed; ulva lactuca; willingness to pay; agroecology;

    Sammanfattning : In a move to create a more sustainable living the government in Sweden has set up sixteen environmental objectives to improve the environment for future generations. One of the objectives is zero eutrophication and is considered the most serious threat to the marine environment. LÄS MER

  4. 4. The effect of online low task-relevant atmospheric cues on emotions and responses

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :KRISTI PALS; ANNIKA GREVEN; [2014]
    Nyckelord :: Online retailing; online atmosphere; website atmosphere; low task-relevant atmospheric cues; emotions; response behavior; Stimulus-Organism-Response model; Consumption Emotions Set;

    Sammanfattning : It is important for fashion companies to be active in e-commerce landscape as it is growing rapidly especially in the apparel sector. As shopping is considered being an experience, it is important for companies to make the shopping experience pleasant for consumers and create positive emotions that lead to positive response behaviors. LÄS MER