Sökning: "Corporate Dialogues"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Corporate Dialogues.

  1. 11. Med ordet som verktyg - En studie om dialogen som påverkansverktyg för institutionella ägare

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Caroline Landquist; Jennifer Nässelkvist; [2015]
    Nyckelord :Investor Dialogue; Active Ownership; Institutional Investor; Socially Responsible Investments;

    Sammanfattning : Socially Responsible Investments (SRI) and Active Ownership have become increasingly important concepts when it comes to the corporate governance of investors today. Institutional owners highlight the importance of engaging in dialogue, in their pursuit to influence the companies to become sustainable. LÄS MER

  2. 12. Låt inte resan förstöra resmålet : En kvalitativ studie om kommunikation av CSR  i resebranschen

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emmelie Andersson; Andreas Gillberg; [2015]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; supplier communication; CSRstrategy; CSR-communication; sustainability; tourism industry; travel agency; Corporate Social Responsibility; CSR; leverantörskommunikation; CSR-strategi; CSR-kommunikation; hållbarhet; företagsansvar; resebranschen; resebyrå;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Vad bör en CSR-strategi innehålla för en resebyrå? Underfråga: Hur bör en resebyrå kommunicera sin CSR-strategi till sina leverantörer? Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka aspekter och komponenter som bör ligga till grund för en resebyrås CSR-strategi. Målet är att dessa grunder ska mynna ut i rekommendationer för resebyråer för hur de ska formulera sin CSR-strategi. LÄS MER

  3. 13. Branding in Social Media : A qualitative study of three Swedish municipalities

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Hiba Charkas; Anne Beth Eltun; [2014]
    Nyckelord :Social media; Social media strategies: Social media in municipalities; Facebook; Twitter; Instagram; Branding;

    Sammanfattning : Research show that social media are effective channels to use in branding, at the same time Swedish municipalities are increasingly starting to see the importance of branding and reports show that  they are using social media channels for branding purposes. Even though reports show that the municipalities are using social media channels in branding there is a lack of studies done on how they are using social media in branding. LÄS MER

  4. 14. High Yield corporate bonds : Now also possible with top funding for real estate through a new type of bond trading

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Keyvan Houshmand; [2013]
    Nyckelord :Corporate Bonds; Bond Trading; Real Estate; Financing; Företagsobligationer; Obligationshandel; Fastigheter; Finansiering;

    Sammanfattning : Bankerna har på senare tid blivit allt mer återhållsamma i sin utlåning riktat mot kommersiella fastigheter. Detta är en utveckling som förväntas att öka i takt med alla nya normer men framförallt regleringar inom bankväsendet. LÄS MER

  5. 15. Organizing for value creation : a corporate perspective on urban farming

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sofie Engberg; [2012]
    Nyckelord :hybrid organisations; local food production; Plantagon; sustainable city development; the triple bottom line; urban agriculture; urban farming; value creation;

    Sammanfattning : In the year 1800, about 5 % of the world population lived in cities (World Wide Fund for Nature, 2012, 3). Today that number is about 70 % in Europe and North America, and in 2050 it is expected to be 86 % in the developed world and 67 % in the developing world (www, UN, 2009). In addition, the global population is expected to increase with 2. LÄS MER