Sökning: "DIVA biologi"
Visar resultat 1 - 5 av 1816 uppsatser innehållade orden DIVA biologi.
1. Betesrestaureringens effekter på växtartrikedom och biologisk mångfald : -restaurering av betesmark på Hallands Väderö
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för biologi; Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Abstract Pasture is a very species-rich but threatened nature type, and compared to 200 years ago, only five percent of natural pastures remain in Sweden. One way to try to save the biological diversity that pastures harbor is to restore overgrown land by clearing and reintroducing grazing animals. LÄS MER
2. Effekt och säkerhet vid behandling av Alzheimers sjukdom med läkemedlet lecanemab
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för medicinsk och translationell biologiSammanfattning : .... LÄS MER
3. Formativ bedömning inom matematik och naturvetenskap samt dess koppling till synen på lärande : Möjligheter och utmaningar för en förbättrad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie är en systematisk litteraturstudie, som ämnar att undersöka vad som kännetecknar formativ bedömning inom matematik och naturvetenskap samt hur formativ bedömning knyter an till olika lärandeteorier. Formativ bedömning är en praktik som visat sig hjälpa elever att utveckla nya kunskaper och förmågor. LÄS MER
4. Frequent Attenders in Digital Primary Care - A Swedish retrospective register-based study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för medicinsk och translationell biologiSammanfattning : .... LÄS MER
5. Biologiundervisningens metoder och innehåll : – en fråga även för elever?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : According to the Swedish school law, pupils should have the possibility to influence their education – both in learning methods and content. However many teachers find it hard to operationalize the pupils’ influence in their teaching. LÄS MER