Sökning: "David Nilsson"
Visar resultat 11 - 15 av 133 uppsatser innehållade orden David Nilsson.
11. Hur tillfälligt anlagda attribut skapar värden i nya stadsdelar : Ur byggaktörers och kommuners perspektiv
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Stadsutvecklingsprojekt är ofta stora, komplexa och sker under lång tid. Vid utvecklingen av nya stadsdelar sker byggnationen ofta i etapper vilket kan resultera i ytor som saknar ett aktivt syfte. LÄS MER
12. Redovisningsskillnader av Realiserad FoU
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet är att undersöka vilka skillnader Storbritannien och Sverige har gällande aktivering av utvecklingskostnader i respektives företag, samt att förstå och förklara eventuella skillnader med hjälp av det teoretiska ramverket. Studien har genomförts genom deduktiv forskningsansats och med en kvantitativ metod där 76 brittiska och svenska börsnoterade läkemedelsbolag jämförts. LÄS MER
13. Censur- Ett etiskt problem : En studie av David V. Wards argument angående censur och intellektuell frihet.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Filosofiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
14. Marknadsföringens integration med privatlivet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Allt mer information om individer samlas in bland företag och metoderna för att samla in och analysera data blir allt mer effektiva. När allt som går att digitalisera blir digitalt och sådant som kan övervakas blir övervakat så kan man ställa sig frågan om vad det innebär för ens egen personliga integritet. LÄS MER
15. Too Fast too Navigable : a study to research the effects of navigability for a customers purchase time
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Among today’s seemingly endless amount of online stores and markets, differentiation is crucial. However, attracting and satisfying online shoppers requires websites to not only present originality in offers and products, but to also be efficient and easy to use. LÄS MER