Sökning: "Differentiation Advantages"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden Differentiation Advantages.

  1. 1. När är data en nödvändig nyttighet? - En analys av skyldigheten att dela data i det digitala ekosystemet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Rezan Waissi; [2024]
    Nyckelord :Data; datadrivna affärsmodeller; konkurrens; innovation; dataanalys; digitala marknader; uppkopplade produkter; nödvändiga nyttigheter; infrastruktur.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har påverkat hur vi interagerar och bidragit till betydande framsteg. Samtidigt har den medfört utmaningar i form av bristande differentiering på den inre marknaden till följd av varierande datainnehav bland aktörer. LÄS MER

  2. 2. Digitala lärresurser i problemlösningsundervisningen : En kvalitativ undersökning om matematiklärares uppfattningar om digitala lärresurser i problemlösningsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Maria Crepulja; Sofia Larsson; [2023]
    Nyckelord :Digital resources; problem-solving; problem-solving teaching; teacher’s digital competence; TPACK-framework; primary school teachers 4-6; Digitala lärresurser; problemlösning; problemlösningsundervisning; lärares digitala kompetens; TPACK- ramverket; grundskollärare 4–6;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur matematiklärare beskriver digitala lärresursers användbarhet i sin problemlösningsundervisning. För att undersöka detta har flera kvalitativa semistrukturerade intervjuer genomförts. LÄS MER

  3. 3. Application of Physics-Informed Neural Networks for Galaxy Dynamics

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Lucas Barbier; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Developing efficient and accurate numerical methods to simulate dynamics of physical systems has been an everlasting challenge in computational physics. Physics-Informed Neural Networks (PINNs) are neural networks that encode laws of physics into their structure. LÄS MER

  4. 4. Navigating the Sea of Sameness : Exploring Product Differentiation Strategies within the Swedish Nicotine Pouch Market

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Krusell; [2023]
    Nyckelord :The Swedish Nicotine Pouch Industry; Nicotine Pouches; Homogeneous Products; Competition; Competitive Strategies; Competitive Advantages; Differentiation Advantages;

    Sammanfattning : In light of the exponential growth of the nicotine pouch industry, major tobacco-industry players have shown increasing interest in newer nicotine and tobacco products, despite the lack of discernible differences them. Therefore, this study aims to investigate the differentiation strategies of companies within the Swedish nicotine pouch market, and further, the long-term competitiveness of these strategies. LÄS MER

  5. 5. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Daniella Boija; Axel Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand; branding; brand equity; brand identity; consumer; differentiation; purpose-driven marketing; Differentiering; konsument; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet; varumärkeskapital; syftesdriven marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER