Sökning: "Emma Ekström"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden Emma Ekström.

  1. 21. Du måste tåla lite stryck om du vill arbeta inom vården : om att möta aggression från personer med demensdiagnos i omvårdnadssituationer

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Natalie Ekström; Emma Sundelin; [2012]
    Nyckelord :Sjuksköterska; Bemötande; Aggression; Demenssjukdom; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund Under de kommande tio åren kommer antalet äldre i samhället att öka vilket ger ett tilltaget problem med demenssjukdomar. Omvårdnaden av demenssjuka personer är personcentrerad och beroende dels på vem personer är samt vilken typ av demenssjukdom som personen har. LÄS MER

  2. 22. Pizzerias but not hairdressers : Market characteristics and customer reward programs

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Emma Ekström; [2011]
    Nyckelord :Customer reward program; market characteristic; purchase incentive; loyalty program; frequency program; reward program; loyalty card; stamp card; loyalty scheme; pizzerias; hairdressers; product type; marginal costs; differentiation.;

    Sammanfattning : Firms commonly offer purchase incentives to customers to make them purchase repeatedly. One such strategy is to offer customer reward programs. Customer reward programs are one of the most widely studied areas within marketing and one of the most widely implemented marketing initiatives by practitioners. LÄS MER

  3. 23. Med kundens värde i fokus : Hur kundupplevda värden kan användas i marknadsföring av produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Emma Ekström; Emma Sjöberg; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; gränslandet mellan varor och tjänster; immateriell; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; business-to-business; kundvärde; nätverk; marknadsföringsstrategi; marknadsföringsteori; mobila företagstjänster; webbteknik; word-of-mouth.;

    Sammanfattning : Branscherna mobila företagstjänster och webbteknik har svårt att utnyttja det kundupplevda värdet i sin marknadsföring, då de tillhandahåller produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster. I dagsläget finns det inga marknadsföringsteorier som behandlar dessa produkter. LÄS MER

  4. 24. Fysisk aktivitet på fritidshemmet : en intervjustudie om hur fritidspedagoger förhåller sig till barns fysiska aktivitet på fritidshemmet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Emma Andersson; Andreas Ekström; [2009]
    Nyckelord :fritidspedagoger; fritidshem; fysisk aktivitet; barn; förhållningssätt;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka hur fritidspedagoger förhåller sig till barns fysiska aktivitet på fritidshemmet. I forskningsbakgrunden belyses fritidshemmets framväxt, fritidspedagogens roll samt hur fysisk aktivitet påverkar barns utveckling. LÄS MER

  5. 25. Utvecklingssamtal : – Dialog och samspel som grund för utveckling och lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :Emma Fogis; Sara Ekström; [2007]
    Nyckelord :Utvecklingssamtal; dialog; samspel;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna undersökning var att ta reda på vad i utvecklingssamtalet som kan leda till ett dialogiskt samspel mellan lärare och föräldrar i förskolan. Vi kom fram till att observation var den bästa metoden för att kunna få svar på frågan. Tio utvecklingssamtal genomförda vid fyra olika förskolor observerades. LÄS MER