Sökning: "Evelina Börjesson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Evelina Börjesson.
1. Välj rätt vanilj för pannacotta : En sensorisk bedömning för att undersöka konsumenters gillande av vaniljprodukter i pannacotta
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
2. ”DET MODERNA TIDNINGSBUDET” En kvalitativ studie om nyhetsförmedling på sociala medier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet Nivå: Grundnivå Termin: Ht 2015 Handledare: Britt Börjesson Examinator: Gabriella Sandstig Sidantal: 45 Antal ord: 15660 Syfte: Undersöka hur journalister arbetar praktiskt med nyhetsförmedling på sociala medier samt deras uppfattning om arbetet. Teori: Marknadsdriven journalistik, dagordningsteorin, nyhetsvärdering, gatekeeping, medielogik Metod: Intervjuer med fem journalister från tre redaktioner. LÄS MER
3. Det är innehållet som räknas En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Det är innehållet som räknas: En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring. Författare: Marine Jonsson och Evelina Nilsson. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för jour-nalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet. LÄS MER
4. Sorting Talents Out: Talent identification and its consequences
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Abstract Talent Management (TM) has been argued more important than ever, especially in Multinational Corporations (MNCs). Previous research on the subject has however paid little attention to illustrate how TM processes unfold in practice, and has also neglected the political processes involved. LÄS MER
5. The Process of Knowledge Exchange - a Case Study of a Project‐based Organization
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Due to increasingly fast changing markets, there is a need for an efficient knowledge transfer within organizations in order for them to stay competitive. This study regards knowledge transfer as a part of the on-going process of knowledge exchange, in which application and development of the transferred knowledge also are included. LÄS MER