Sökning: "Ewom"
Visar resultat 6 - 10 av 225 uppsatser innehållade ordet Ewom.
6. Go with the flow : En studie om social konsumtion på TikTok
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med att sociala medier har växt sig större har konsumenters shoppingbeteende förändrats. Inköp av produkter sker numera i allt större utsträckning på sociala medier. LÄS MER
7. To whom do we listen, and why? : An exploratory study into how young adult consumers experience TikTok electronic word-of-mouth product recommendations
Magister-uppsats,Sammanfattning : Background: Over time, social media platforms have become a part of people’s daily lives. Social media allows consumers to share thoughts, ideas, and experiences with other consumers, and eWOM evolved. LÄS MER
8. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER
9. "Om publiken inte litar på en nyhet förlorar den sitt värde" : En kvantitativ studie om Generation Z och deras nyhetsvanor på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Today, social media is used not only for communication and entertainment, but also as one of the most important platforms for receiving news. A lot of young adults take part in news through social media and in many cases social media is the only source for socially important information. LÄS MER
10. Explicating the Purchase Intention : A netnographic study on the impacts of online consumption community members’ purchase intention
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Empowered by the internet and eWOM, online consumption community members now have a greater impact while considering customers’ purchase intentions. This qualitative study intends to examine the factors that impact these community members’ purchase intentions, by addressing the research question: How do internal behavioral and value creation factors impact customers’ purchase intentions in an online consumption community? Moreover, this study proposes a research model of purchase intention in an online consumption community inspired by the theory of planned behavior. LÄS MER