Sökning: "Få sponsorer"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Få sponsorer.

  1. 1. Sponsorer, klotter eller sammarbete? : En studie om sponsringens influens på svenska elithockeyklubbars visuella identitet utifrån ett designperspektiv.

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Jesper Sjölén; Olof Almgren; Pär-Albin Persson; [2023]
    Nyckelord :Sponsorer; reklamplatser; visuell identitet; SHL; gestaltningsprinciper; hemmatröjor;

    Sammanfattning : Hockey idag är mer än bara en sport och ett tävlingssammanhang, hockey är en marknad som är ekonomiskt både beroende och drivande då klubbarna omsätter flera miljoner kronor per säsong. Detta leder till att företag är villiga att betala mycket pengar till klubbarna för att få exponering i klubbarnas arenor och på lagens matchkläder. LÄS MER

  2. 2. Kommersialiseringens utveckling inom en sport- och medierelation : En kvalitativ studie av Svenska Skidförbundet, sponsorerna och Viaplay

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anna-Karin Strömstedt; Anton Petersson; [2022]
    Nyckelord :brand exposure; sponsors; Swedish Ski Federation; Viaplay; broadcast; varumärkesexponering; sponsorer; Svenska Skidförbundet; Viaplay; broadcast;

    Sammanfattning : Bakgrund Den kommersiella utvecklingen inom idrott har de senaste decennierna lett till nya möjligheter inom en sport- och mediarelation. Denna kan delas upp mellan flera sammanhängande parter där en idrottsorganisation attraherar sponsorintäkter, sponsorer söker varumärkesexponering och broadcast bolag vill skapa intäkter via reklam och nya abonnenter. LÄS MER

  3. 3. Faktorer för sponsring av damidrott : En kvalitativ studie om LIF-Dam

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jacob Palmborg; Daniel Ljung; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; motivation; women’s sports; marketing; sponsorship decisions; Sponsring; motivation; damidrott; marknadsföring; sponsringsbeslut;

    Sammanfattning : Bakgrund: All professionell idrott är mer eller mindre beroende av sponsorer för att kunna bedriva en bra verksamhet. Problematiken ligger i att herridrotten får en betydligt större del av den totala sponsringssumman. Sponsring inom damidrott är ett relativt outforskat område. LÄS MER

  4. 4. Fotbollsspelarnas upplevelser av agenter efter agentlicensens avreglering

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Adnan Huseincehajic; [2021]
    Nyckelord :deregulation of the agent license; trust; competence; professionalism; avreglering av agentlicensen; förtroende; kompetens; professionalitet;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate how the deregulation of the agent license has affected football players' experiences of agents in general, the trust in agents and the experience of the agents' competence and professionalism. To gain an understanding of the football players' experiences, the Rational Choice theory was chosen, where the Principal Agent theory was used to explain the results of the study. LÄS MER

  5. 5. En öppen mötesplats för alla : En flerfallstudie om bemötandet av politiska events intressenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Vissgården; Liv Krusell Weidling; [2021]
    Nyckelord :organization; event; political event; stakeholder; treatment; organisation; event; politiska event; intressent; bemötande;

    Sammanfattning : Många politiska event har som syfte att vara en öppen mötesplats för alla, vilket gör att denna typ av event kan anses som komplexa. Dessa komplexa event har många aktörer, både offentliga och privata, som har en påverkan eller påverkas av att vara en del av ett politiskt event. Med teoretisk term benämns dessa aktörer som intressenter. LÄS MER