Sökning: "Företags prestanda"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Företags prestanda.

  1. 1. Automatic quality assessment of formed fiber products via Computer Vision and Artificial Intelligence

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jesper Sköld; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Deep learning; CNN; YOLO; Computer Vision; Fiber products; Machine learning; Neural network;

    Sammanfattning : Defects on fiber products have varied appearances and are common in production lines. A reliable system that can classify and identify defects without subjectivity and fatigue can improve a company's quality management. Computer vision systems are crucial for any autonomous system, but accuracy is essential for real-life applications. LÄS MER

  2. 2. Svenska e-handlares acceptans av metoder för datainsamling på Internet: En kvalitativ studie om e-handlares uppfattningar av påverkande faktorer vid utfasningen av third-party cookies

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Erik Eidmann; Karin Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Unified Theory of Acceptance and Use of Technology; E-handel E-commerce; Allmänna Dataskyddsförordningen GDPR ; Third-Party Cookies; Teknologiacceptans Technology Acceptance; Walled Gardens; Universal ID; Privacy Sandbox; First Party Data; Online Advertising; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : E-handelsindustrin har länge använt sig av third-party cookies för att spåra internetanvändare, men 2024 kommer dessa att ha fasats ut från de största webbläsarna. Det nuvarande kunskapsläget kan varken besvara vad e-handlarna anser vara alternativ till third-party cookies eller vilka faktorer som leder till acceptans av dessa. LÄS MER

  3. 3. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  4. 4. Implications of the CSRD on sustainability reporting: the need for digital maturity

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Patrik Svensson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the implementation of the EU Green Deal, the EU has shown that it takes sustainability and climate-related issues seriously, as deminstraded by the implementation of the new reporting directive CSRD. CSRD aims to increase the transparency, reliability, and comparability of companies' sustainability performance. LÄS MER

  5. 5. Comparative Analysis of Machine Learning Methods for Predicting Property Prices and Sale Velocities in the Real Estate Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Eren; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Real Estate Industry; Selling Prices; Sale Velocities; Comparative Analysis; Maskininlärning; Fastighetsbranschen; Försäljningspriser; Försäljningshastighet; Jämförande Analys;

    Sammanfattning : The real estate industry is one of the largest industries in the world and using data-driven decision-making has been shown to increase companies’ profitability. A technique to apply data-driven decision-making is machine learning. LÄS MER