Sökning: "Förskola Södertörn"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Förskola Södertörn.

  1. 1. När livsvärldar möts : En kvalitativ studie om interkulturella frågors plats i pedagogers upplevda verklighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Tina Maud Styve; Tove Fernández; [2019]
    Nyckelord :Daily world; interculturality; Södertörn University; preschool; phenomenology; Livsvärld; interkulturalitet; Södertörns högskola; förskola; fenomenologi;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain knowledge about the preschool pedagogue’s perspective, values and way of thinking in terms of interculturality. Furthermore, to then compare this knowledge in relation to Södertörn University intercultural profile. Above this, we want to differentiate what can happen between the two. LÄS MER

  2. 2. Interkulturellt förhållningssätt i förskolan : ambitioner och paradoxer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Magdalena Lindblad; [2012]
    Nyckelord :intercultural; intersectional; ethnicity; gender; preschool; interkulturalitet; intersektionalitet; etnicitet; genus; förskola;

    Sammanfattning : Background: Sweden has become a society with a multicultural population. Many children start preschools with different backgrounds and experiences. Teachers today face the task of meet those children in the best way. Södertörn University has a special profile on their teacher education, the intercultural profile. LÄS MER

  3. 3. ”Ska han bli dagisfröken?!” : En kvalitativ studie om varför män väljer att studera till förskollärare och vad de får för reaktioner och bemötande från omgivningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Amanda Askeljung; [2011]
    Nyckelord :men; pre-school; students; teacher education; equality; män; förskola; studenter; lärarutbildning; jämställdhet.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to use qualitative interviews with students at Södertörn University to find out what drives the men who begin to study for preschool teachers, how they are treated and how they are influenced by others. I also wanted to find out what the informants believe is the cause to why so few men apply to the program and what they think need to happen to change this. LÄS MER