Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Online visual merchandising på shoppingappar : En studie om miljömässiga elements påverkan på impulsköpsbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Berg; Lina Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Impulse buying behavior online; Online Visual Merchandising; OVM; environmental elements; shopping apps; visual expression; clothing industry; visual store communication; e-commerce merchandising; Impulsköpbeteende online; Online Visual Merchandising; OVM; miljömässiga element; shoppingappar; visuellt uttryck; klädbranschen; visuell butikskommunikation; e-commerce merchandising;

    Sammanfattning : Impulse purchases on mobile applications are an important source of income for clothing companies in today's society. Thoughtful store communication on shopping apps is therefore necessary in the competitive clothing industry. LÄS MER

  2. 2. Unik, precis som alla andra En studie av svenska kommuners arbete med att legitimera och särskilja sig i sin rekryteringskommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elin Adermalm; Fanny Wetterdal; [2018-02-12]
    Nyckelord :Kommunikation; rekryteringskommunikation; kommuner; rekrytering; legitimitet; särskiljning;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT17 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 43 sidor Antal ord: 16 104 ord exklusive bilagor Syfte: Syftet är att undersöka hur rekryteringskommunikation hos svenska kommuner kommer till uttryck. Detta satt i relation till det dilemma som uppstår mellan kraven på likhet som institutionella ramar ställer, och de fördelar som kan uppnås genom att framstå som en unik arbetsgivare. LÄS MER

  3. 3. Vad händer med skandalen när döden inträffar?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fanny Nilsson; Klara Leger; [2018]
    Nyckelord :mediedrev; medieskandal; Benny Fredriksson; död; offentlig person; journalistik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur skandalen kring Benny Fredriksson har förändrats efter hans bortgång. Rapportering via digitala medier gör det lätt att sprida information och slagkraftiga rubriker blir allt viktigare för att utmärka sig i mediebruset. LÄS MER

  4. 4. ”Hur ska jag gå tillväga?” En kvalitativ studie om ungdomars informationssökningsprocess.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Fanny Eineren; [2012-09-07]
    Nyckelord :habitus och symboliskt kapital; Sense-making approach; meningsskapande; informationskanaler; informationssökning; informationsbehov; Informationssökningsprocess;

    Sammanfattning : Titel: ”Hur ska jag gå tillväga?” En kvalitativ studie om ungdomars informationssökningsprocess. Författare: Fanny Eineren. Handledare: Magnus Fredriksson. Uppdragsgivare: Athlete School Advisor. LÄS MER

  5. 5. Feeling as Perceptibility and Trembling in Mansfield Park

    Kandidat-uppsats, Engelska institutionen

    Författare :Tea Fredriksson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of the investigation is to show that Jane Austen’s Mansfield Park is a novel centred on a conflict between feeling understood as represented sentiment and feeling understood as affective immanence. The study uses a phenomenological approach that stands in alignment with Michel Henry’s critique of Martin Heidegger’s phenomenology of transcendence. LÄS MER