Sökning: "Felicia Johansson"
Visar resultat 16 - 20 av 69 uppsatser innehållade orden Felicia Johansson.
16. Det nya digitala teamledarskapet : Performance management i en lärande organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: En av vår tids största omställningar är digitaliseringen. Den digitala innovationen har varit avgörande och öppnat möjligheter för kommunikation och samarbete hos företag runt om i världen. Virtuella team har kommit att blivit en stor del av dagens arbetssituation. LÄS MER
17. Representationens betydelse : Historieundervisningen genom den intersektionella linsen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : ”Representation matters: history education through the intersectional lens” is a critical intersectional content analysis based on a qualitative interview study with three grade school teachers and one high school teacher of history. The purpose of the interviews was to chart teachers ́ perspectives on history education and to analyze their history textbooks. LÄS MER
18. Palliativ vård i hemmet : - Cancersjuka personers upplevelser
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : .... LÄS MER
19. Vilka nyheter hamnar på Tiktok? : En kvantitativ innehållsanalys
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Sociala medie-appen Tiktok når 24 procent av personer under 35 år i världen, där 7 procent av dem använder appen för nyheter. I Sverige är det åldersgruppen 9 till 14 år som förr inte tagit del av nyheter alls i någon hög grad, som nu tar del av nyheter via Youtube, Instagram och Tiktok, där Tiktok är den vanligaste nyhetskällan. LÄS MER
20. Att möta olika karaktärer : En studie om förskoleklass- och lågstadieläraresreflektioner om högläsning och genus, samt hurgenus konstrueras i deras valda högläsningsböcker
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : This study aims to examine teachers’ reflections on reading aloud and how social gender isportrayed in the fictional books they chose. Furthermore, the study intends to examine howthe teachers’ reflections relate to the books’ social gender descriptions. The methods used inthis study are semi-structured interviews and text analysis. LÄS MER