Sökning: "Frågeformulär om Spelupplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Frågeformulär om Spelupplevelse.

  1. 1. Effects of Head-Coupled Perspective on User Experience in a First-Person Shooter Game

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nathanael Remstedt; Filip Unger; [2023]
    Nyckelord :Head-Coupled Perspective; User Experience; Game Experience Questionnaire; Video Games; Huvudkopplat Perspektiv; Användarupplevelse; Frågeformulär om Spelupplevelse; Datorspel;

    Sammanfattning : Background. Head-tracking enables the use of head movements as a form of input for video games. Some games allow the player to use their head to orient the in-game camera. However, the movement of the in-game camera is seldom proportional to the movement of the player. LÄS MER

  2. 2. Random rewards in video games and their impact on player engagement

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Holmberg; Alex Modée; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : By their very nature, video games are designed to be engaging which has played a major factor in their commercial success. Reward systems are an important aspect when it comes to creating an engaging experience as they serve as motivators for the player. Many such reward systems incorporate varying degrees of randomness. LÄS MER

  3. 3. Machine Learning Adversaries in Video Games : Using reinforcement learning in the Unity Engine to create compelling enemy characters

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Tim Nämerforslund; [2021]
    Nyckelord :Unity; Machine Learning; ML-Agents; Navigation Mesh; Challenge; Video Games; Unity; Maskininlärning; ML-Agents; Navigationsnät; Utmaning; Videospel;

    Sammanfattning : I och med att videospel blir mer avancerade, inte bara grafiskt utan också som konstform samt att dom erbjuder en mer inlevelsefull upplevelse, så kan det förväntas att spelen också ska erbjuda en större utmaning för att få spelaren bli ännu mer engagerad i spelet. Dagens spelare är vana vid fiender vars beteende styrs av tydliga mönster och regler, som beroende på situation agerar på ett förprogrammerat sätt och agerar utifrån förutsägbara mönster. LÄS MER

  4. 4. Virtuell verklighet som ett verktyg för tankfulla reflektioner inom digitala spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Aziz Mehmedovic; Anes Sabanovic; [2019]
    Nyckelord :virtual reality vr ; games for change; digital games; video game design; horticulture; virtuell verklighet vr ; games for ghange; digitala spel; speldesign; hortikultur.;

    Sammanfattning : Med detta kandidatarbete så prövar samt undersöker vi möjligheterna till en “praxisgemenskap” inom Games for Change genom digitala spel med tekniken virtuell verklighet (VR). Genom prövningen i sig så testar sig denna undersökningen fram med en stark analysmetod från spelbranschen. LÄS MER

  5. 5. Game Feel Aesthetics : Finding the Fun Factor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Pontus Fredriksson; Malin Sandred; [2018]
    Nyckelord :game feel; immersiom; visual aethetics; qualitative research; game feel; immersion; visuell estetik; kvalitativ undersökning;

    Sammanfattning : Spel är något som ligger oss nära om hjärtat, och är en industri som fortsätter växa hejdlöst. Vi var nyfikna på hur man gör ett spel “roligt” att spela. LÄS MER