Sökning: "Fundamental Values in School"

Visar resultat 6 - 10 av 129 uppsatser innehållade orden Fundamental Values in School.

  1. 6. Samtidens och framtidens genus i litteraturundervisningen : En analys av den didaktiska potentialen i dystopierna Makten och Felet med Eden, med koppling till skolans värdegrund

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Caspian Cederlund; [2023]
    Nyckelord :genusanalys; karaktärsanalys; könsmaktsordning;

    Sammanfattning : The goal of this essay is to examine the gender systems and potential critique of these gender systems in Makten and Felet med Eden using a discourse analysis and a character analysis focused on gender. These findings are then tested for their potential didactic potential, and this is connected to the values that must be present in Swedish schools. LÄS MER

  2. 7. Utanförskapet i Svinalängorna : En studie av den didaktiska potentialen i Susanna Alakoskis roman Svinalängorna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Johanna Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :Didactic potential; fundamental values; Svinalängorna; exclusion; Didaktisk potential; värdegrund; Svinalängorna; utanförskap;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the didactic potential of Susanna Alakoski’s portray of exclusion in the novel Svinalängorna, in relation to the fundamental values stated in the Swedish school curriculum. Reflections about didactic deliberations related to the novel are also included in the study. LÄS MER

  3. 8. Litterära gråzoner : En analys av prosalyriska verks didaktiska potential

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Leonard Lidén; Per Sahlén; [2023]
    Nyckelord :Aniara; Ædnan; prosalyrik; affordans.;

    Sammanfattning : Former studies shows that teachers and students often experience lyric poetry as complicated and inaccessible. Simultaneously, there are multiple studies that shows the benefits of learning about lyric poetry, and the importance of working with the fundamental values of the school system. LÄS MER

  4. 9. Den dubbla stereotypen i flickböcker : En litteraturdidaktisk studie av karaktärerna Kitty Drew och Lotta Månsson

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Julia Adolfsson-Virta; [2023]
    Nyckelord :Didaktisk potential; värdegrund; genus; litteraturdidaktik; skönlitteratur; flickböcker; Kitty Drew; Lotta Månsson.;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to examine the didactic potential of the books: Kitty and The Witch Tree Symbol, Kitty and the Mystery of the Stolen Books, Yes, See Lotta and Dear Lotta. All these booksbelong to the B. LÄS MER

  5. 10. HBTQIA-inkludering i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Agnes Ahlström; [2023]
    Nyckelord :education; inclusion; inkludering; primary school; Queer; school; Sweden; grundskola; HBTQ; HBTQIA; inkludering; lågstadiet; Queer; samhällsorienterande ämnen SO;

    Sammanfattning : Sexuality, sex, and gender represent three out of seven grounds of discriminations, and teachers carry the duty to actively counteract discrimination according to the Swedish National Agency for Education. Even though Sweden is in fifth place of gender equality and teachers are supposed to educate students to become accepting human beings, the Swedish Schools Inspectorate published that only one out of three Swedish teachers include LGBTQ questions in their teaching. LÄS MER