Sökning: "GENDER"

Visar resultat 11 - 15 av 9801 uppsatser innehållade ordet GENDER.

  1. 11. Är sportsändningar - jämställda eller representativa? - En kvantitativ innehållsanalys av hur mycket tid manliga och kvinnliga idrottare får i sportsändningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Samarth Katiyar; Simon Larsson; [2020-02-13]
    Nyckelord :kön; idrott; SVT; TV4; jämställdhet; manlig dominans; fotboll; ishockey; skidor; gender; sports; SVT; TV4; gender equality; male-dominated; football; ice hockey; skiing;

    Sammanfattning : In the past, the reported research indicates that the reporting in the television medium, in the fields of sports, historically, has been dominated heavily by men, both as athletes and as journalists. In this way, television is creating a male norm and, therefore, it is important to measure the amount of time men and women receive in Swedish television (SVT) and TV4 sports news. LÄS MER

  2. 12. ”Ingenting avgörs här – det bara låter så” - En jämförande studie av krönikor kring dam- och herrlandslaget i fotboll

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cesar Fältskär; Felix Tornberg; Karl Andersson; [2020-02-13]
    Nyckelord :herrfotboll; damfotboll; fotboll; kvällstidning; morgontidning; attribut; skillnader; opinionsjournalistik; krönikor; men’s football; women’s football; football; evening paper; morning paper; attribute; differences; opinion journalism; columns;

    Sammanfattning : Aim of thesis: Our essay is aiming towards an understanding of the Swedish media coverage of the Swedish men’s and women’s national football team. We want to reach a conclusion on whether or not the four largest sports editorials are treating the two national teams any different in their reporting, focusing on columns. LÄS MER

  3. 13. The Greta effect - En kvalitativ bildanalys av nyhetsbilden på Greta Thunberg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tobias Johansson; Åsa Alvetjärn; [2020-02-13]
    Nyckelord :Greta Thunberg; bildanalys; genus; medielogik; semiotik;

    Sammanfattning : Aim of thesis: How is Greta Thunberg portrayed from a gender perspective from an unknown individual until today were she have iconic status – comparison between tabloid and daily press is made from an semiotic picture analysis.Theoretical framework: With the theory of gender we can gain a deeper understanding of whether the images appear positive or negative for the woman’s role in the media. LÄS MER

  4. 14. Det otillgängliga klimathotet? - En studie av hur publiken påverkas av en personifierad klimatjournalistik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alma Tallborn; Mathilda Brandberg; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyse the effects of personalization in media, specifically media covering climate change. Personalization in media is a widely spread journalistic norm, yet it is not without some criticism from the academic world. LÄS MER

  5. 15. L’auteure constate que les femmes pourraient être plus visibles dans le monde universitaire français: La féminisation lexicale. Une étude menée sur vingt thèses de doctorat

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Lára Hammer Björnsdóttir; [2020-02-04]
    Nyckelord :franska; linguistic representation of women; grammatical gender;

    Sammanfattning : This essay examines the linguistic representation of women in the French academic world since the implementation of feminist language reforms in the 80s and 90s. More specifically, it analyses a corpus built of twenty doctoral theses published in France, focusing on the grammatical gender of the terms auteur (author) and chercheur (researcher) when referring to women. LÄS MER