Sökning: "Generative language models"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Generative language models.
1. An In-Depth study on the Utilization of Large Language Models for Test Case Generation
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This study investigates the utilization of Large Language Models for Test Case Generation. The study uses the Large Language model and Embedding model provided by Llama, specifically Llama2 of size 7B, to generate test cases given a defined input. LÄS MER
2. En undersökning av metoder förautomatiserad text ochparameterextraktion frånPDF-dokument med NaturalLanguage Processing
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : I dagens affärsmiljö strävar många organisationer efter att automatisera processen för att hämta information från fakturor. Målet är att göra hanteringen av stora mängder fakturor mer effektiv. Trots detta möter man utmaningar på grund av den varierande strukturen hos fakturor. LÄS MER
3. Quantifying Generative AI's Influence on European Firm Valuation
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : This paper employs a quantitative approach to evaluate the influence of generative AI workforce exposure on firm value in light of recent AI advancements. We focus on public large-cap companies headquartered in the European Union, analyzing their workforce exposure to these AI technologies. LÄS MER
4. Approximating Reasoning with Transformer Language Models
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : We conduct experiments with BART, a generative language-model architecture, to investigate its capabilities for approximating reasoning by learning from data. For this we use the SimpleLogic dataset, a dataset of satisfiability problems in propositional logic originally created by Zhang et al. (2022). LÄS MER
5. Strukturer och värderingar av bevis
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : The main purpose of this study was to investigate the structure of Swedish students’ mathematical argumentation and what values teacher show when ranking student solutions. This qualitative study used a clinical, task-based interview (N = 4). LÄS MER